تجربه های جدید باعث شادی می گردد

به گزارش مجله عکسها، آنالیز های اخیر حاکی از آن است که تجربه های جدید و مکان های جدید می تواند باعث شاد شدن افراد گردد.

تجربه های جدید باعث شادی می گردد

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از فیوچریتی، نتایج تحقیقات دانشگاه نیویورک، کلمبیا و میامی نشان می دهد ارتباطی میان تجربه های جدید و متنوع و افزایش شادی فرد وجود دارد که باعث افزایش فعالیت مغزی می گردد.

یافته های جدید منجر به کشف ارتباط ناشناخته ای میان محیط فیزیکی روزانه و احساس شادی انسان شده است. به عبارت دیگر فرد وقتی احساس خوشحالی می نماید که تنوع در روتین روزانه اش وجود دارد و می تواند به مکان های جدید برود یا تجربه های نو داشته باشد. برعکس این موضوع نیز وجود دارد، احساسات مثبت باعث می گردد فرد به دنبال تجربه های متنوع تر و جدیدتر برود.

آزمایش های بالینی روی حیوانات نتایج مشابهی داشته است. براساس یافته های دانشگاه نیویورک، محیط های شاد و جدید پیامدها و مزایای بسیاری نه تنها برای انسان ها بلکه برای گونه های حیوانی به همراه دارد. این امر نشان از وجود ارتباطی میان مواجهه با تجربه های تازه و متنوع در دنیای واقعی و افزایش احساسات مثبت می دهد.

شیوع کرونا در دنیا باعث ایجاد محدودیت های اجتماعی بسیاری شده که حرکت انسان را به شدت کاهش داده است. با این حال برای به دست آوردن تجربه های نوین و متنوع احتیاج به سفر به مکان های دور نیست و حتی کوچک ترین تغییرات می تواند باعث تنوع در روتین فیزیکی و ذهنی افراد گردد و در نهایت اثرات مثبت مشابهی به همراه داشته باشد. این تغییرات کوچک شامل ورزش کردن در خانه، پیاده روی در مکان های خلوت اطراف خانه یا ایجاد تغییر در راستا رفتن به داروخانه یا فروشگاه می گردد.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1122

به "تجربه های جدید باعث شادی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه های جدید باعث شادی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید