تجارت الکترونیک چیست؟ 5 قدم برای موفقیت در آن

به گزارش مجله عکسها، تجارت الکترونیک امروزه به یکی از پولسازترین روش های کسب و کار تبدیل شده است. موفقیت در این نوع کسب و کار بستگی به دانش کافی از تجارت الکترونیک، شناخت صحیح بازار هدف و استفاده از ابزار کار مناسب دارد.

تجارت الکترونیک چیست؟ 5 قدم برای موفقیت در آن

بسیاری از کارآفرینان تجارتی را دوست دارند که بتوانند علاوه بر کار، به زندگی شخصیشان هم برسند و خیالشان بابت تجارتشان راحت باشد. به جرأت می توان گفت تجارت الکترونیک بهترین نوع کسب و کار برای چنین کارآفرینانیست. اگر بخواهید از فروشگاه اینترنتی و یا به طور کلی تجارت الکترونیکتان یک کسب و کار پر رونق راه اندازی کنید، باید بدانید با کوشش و رعایت اصول مربوطه این کار برای شما امکان پذیر است. تجارت الکترونیک همواره پتانسیل کافی را دارد و این شمایید که باید قدم در راه بگذارید و کوشش کنید.

در اینجا به 5 نکته مهم در راه اندازی تجارت الکترونیک اشاره می کنیم.

1- به اندازه یک تجارت غیر الکترونیک، برای راه اندازی تجارت الکترونیک کوشش کنید!

تجارت الکترونیک را چه طور می بینید؟ آیا از آن به عنوان یک سرگرمی یاد می کنید؟ چیزی که بتوانید آن را در وقت های آزادتان دنبال کنید؟ شاید برای همه آسان تر باشد که از چنین زاویه ای به داستان نگاه نمایند مخصوصا این که در ابتدای راه باشند و میلیون ها دلار از آن درآمد نداشته باشند. اما اگر شما واقعا مایلید تا تجارت الکترونیکتان را به یک تجارت پیروز و پولساز تبدیل کنید، بهتر است تصور کنید که از همان ابتدای راه پولساز است تا بتواند به شما انگیزه کافی را بدهد.

2- نرم افزار مناسب برای تجارتتان بیابید

به عنوان کسی که صاحب تجارت هستید باید پیش از آن که تجارتتان را شروع کنید، بتوانید مسائل بالقوه پیش رویتان را پیش بینی کنید. برای بسیاری از صاحبان تجارت الکترونیک، وجود نرم افزاری با قابلیت ارزیابی و به روز رسانی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در تجارت الکترونیک، نرم افزار اساسی ترین ابزار محسوب می شود.

زمانی که به دنبال یک نرم افزار برای استفاده در تجارت اکترونیک هستید، باید به امنیت، مقیاس پذیری، قابلیت استفاده آسان و داشتن ابزار های بازاریابی در آن توجه کافی را داشته باشید.

بزرگترین مانع برای پیشرفت در تجارت الکترونیک را می توان عدم استفاده از نرم افزار مناسب نامید. نرم افزار مد نظر شما باید مقیاس پذیر باشد، امن باشد، رابط کاربری مطلوبی داشته باشد، قابلیت به روز رسانی داشته باشد و بتواند از ابزار های گوناگون بازاریابی پشتیبانی کند.

این که چه ابزاری بهترین ابزار در وب سایت شما است، بستگی به احتیاجتان دارد. بهتر است قبل از تهیه نرم افزار مربوطه، چالش ها و احتیاج های خودرا بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

3- بازار هدف خودرا بشناسید

مشتریان هدف خود را بشناسید. بسیاری از صاحبان تجارت این مرحله را جدی نمی گیرند و در نتیجه، زمان و منابع گوناگون مالیشان را در راه بازاریابی غلط هدر می دهند. شما باید هدف از بازاریابیتان را بدانید و بازار هدف خودتان را بشناسید تا بتوانید بازگشت سرمایه مطلوبی را تجربه کنید. این کار باعث می شود تا به مرور زمان بتوانید در بازار تثبیت شده و بدرخشید.

4- کاری کنید تا مشتریانتان سفیران برند شما شوند

هیچ چیزی برای شما بهتر از توصیف درخشان مشتریان از شما و برندتان در اضافه کردن به اعتبار کسب و کارتان وجود ندارد. با جمع آوری و به اشتراک گذاشتن این بازخورد ها می توانید بازدید نمایندگان وب سایتتان را به خرید محصولات تشویق نمایید.

رییس شرکت Slyde Hand boards می گوید: بهترین راه برای رشد تجارت الکترونیک شما این است بتوانید از مشتریانتان به عنوان سفیران برند بهره ببرید. سعی کنید بازخوردهایتان را جمع آوری نموده و آنان را با دیگر مشتریانتان به اشتراک بگذارید.

شما می توانید تعاریف گوناگونی از کارتان ارائه دهید، اما هیچ کس به اندازه مشتریان شما و کسانی که از محصولات شما استفاده نموده اند نمیتواند تأثیر زیادی بر روی دیگران در زمینه خرید محصولات شما داشته باشد. مشتریان شما بیشترین دارایی شما را تشکیل می دهند بنابراین باید راه نفوذ به آن ها را به خوبی بدانید.

5- مراحل پرداخت را آسان کنید

اگر شما خواهید محصولاتتان را بهتر و بیشتر به فروش برسانید، علاوه بر داشتن مدیریت فروش قدرتمند، باید شرایطی را فراهم کنید تا مشتریانتان دچار خستگی نشوند. این خستگی باعث می شود تا آنان به دنبال یک وب سایت بهتر برای خرید محصول مشابه باشند.

وجود مراحل متعدد در پرداخت یکی از چالش های جدی در خرید اینترنتی به حساب می آید مخصوصا زمانی که پرداخت به وسیله موبایل انجام می شود. مدیرعامل شرکت SEO Nick می گوید: از نظر من برای ایجاد و رشد یک تجارت الکترونیک، راهکاری ساده و معمولی وجود دارد اما کمتر می بینم شرکتی این نکته مهم را در نظر داشته باشد. منظور از این نکته مهم، حذف مراحل متعدد پرداخت در تجارت الکترونیک است.

او برای این راهکار روش هایی را ارائه می نماید:

ایجاد حساب کاربری را الزامی نکنید.

تعداد صفحاتی که مشتری برای خرید باید از آن ها عبور کند را به حداقل برسانید.

ارزان ترین راه حمل و نقل را برای محصولاتتان در نظر بگیرید. البته اگر بتوانید راهکار سریع تری با قیمت بالاتری بیابید آن را نیز در نظر بگیرید.

جا های خالی فرم ها را به حداقل برسانید و حتی الامکان از سیستم اتوماتیک پر کردن فرم استفاده نمایید.

اطلاعات صورتحساب، حمل و نقل و پرداخت مشتریان را در جا و مکان ممکن ذخیره نمایید.

در سرانجام، شما می توانید تجارت خودتان تا هر اندازه که می خواهید رشد دهید. میزان رشد این تجارت به جاه طلبی شما و این که چه چیزی از تجارتتان می خواهید، بر می شود. از اشتباهات دیگران درس بگیرید تا راستا امتحان شده را مجددا امتحان نکنید.

آیا شما نیز در تجارت الکترونیک فعالیت دارید؟ تجربیات خودرا با مخاطبان خبرنگاران در میان بگذارید.

برگرفته از: johnlawson

گروه روانشناسی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1489

به "تجارت الکترونیک چیست؟ 5 قدم برای موفقیت در آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت الکترونیک چیست؟ 5 قدم برای موفقیت در آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید