تاتنهام با هت تریک لوکاس مورا فینالیست شد

به گزارش مجله عکسها، تهران-خبرنگاران-بازیکنان تاتنهام در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بامداد پنجشنبه به طرز شگفت انگیزی آژاکس آمستردام را با نتیجه 3 بر 2 شکست دادند و به فینال این رقابت ها صعود کردند

تاتنهام با هت تریک لوکاس مورا فینالیست شد

به گزارش خبرنگاران؛ شاگردان مائوریسیوپوچتینو در این دیدار جذاب و تماشایی که چهارشنبه شب در استادیوم یوهان کرایف آرنا برگزار گردید تیم جوان آژاکس را درحالی با نتیجه 3 بر 2 شکست داده و به فینال این رقابت ها راه پیدا کردند که با توجه به شکست یک برصفر در دیدار رفت کمتر کسی به صعود این تیم به فینال این رقابت ها امیدوار بود .

البته آنچه این پیروزی را ارزشمندتر از قبل کرد شکست 2 برصفر آنان درنیمه نخست دیدار برگشت بود.

اسپرزها در دیدار بامداد پنجشنبه درحالیکه تنها 45 دقیقه با حذف از این رقابت ها فاصله داشتند در نیمه دوم با ارائه بازی زیبا و به ثمر رساندن سه گل به طرز معجزه آسایی بر تیم جوان و خوش آتیه آژاکس که پیش از این رئال مادرید و یوونتوس را از گردونه این رقابت ها کنار زده بود غلبه کردند و راهی دیدار نهایی شدند.

ماتیاس دلخیت دردقیقه 5 و حکیم زیاش دردقیقه 35 برای تیم آژاکس در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی گلزنی کردند.

این درحالی است که لوکاس مورا دردقایق 55 ،59 و 5+90 نیز برای تاتنهام دراین دیدار گلزنی و فزونی تیم خود را رقم زد.

در دیدار رفت آژاکس با نتیجه یک برصفر تاتنهام را درخانه خود شکست داده بود.

نیمه نخست با شروع توفانی بازیکنان تیم آژاکس شروع شد و آنان خیلی زود هم به گل رسیدند دردقیقه 5 و به دنبال ارسال ضربه کرنر و در حالیکه مدافعان تاتنهام منتظر اعلام خطای مهاجمان آژاکس از سوی داور این دیدار بودند دلخیت با ضربه سری دیدنی دروازه هوگو لوریس را گگردد.

درادامه شاگردانمائوریسیو پوچتینو کنترل دیدار را دراختیار گرفتند اما حملات آنان بی ثمربود.

دردقیقه 35 و به دنبال حمله سریع بازیکنان آژاکس و غافلگیری مدافعان حریف توپ در محوطه جریمه به زیاش رسید و او با چشمانی باز توپ را به دور از دست لوریس سنگربان تاتنهام به تور دروازه رساند درادامه دقایق پایانی نیمه نخست کوشش بازیکنان تاتنهام بی نتیجه بود و آنان به گل نرسیدند.

البته دراین نیمه یک بار توپ مهاجمان تاتنهام با بدشانسی به دیرک عمودی دروازه آژاکس برخورد کرد و گل نشد.

نیمه دوم را بازیکنان تاتنهام بهتر از حریف شروع کردند در دقیقه 55 و به دنبال یک ضد حمله که از خط دفاع این تیم شروع شد لوکاس مورا وارد محوطه جریمه حریف شد و با جا گذاشتن مدافعان گلزنی کرد.

دردقیقه 59 یک بار دیگر مورا پیروز به گلزنی شد در این دقیقه او که در محوطه جریمه صاحب توپ شده بود از شلوغی بازیکنان در این محوطه استفاده کرد و با شوت زمینی توپ را از میان مدافعان پرشمار آژاکس عبور داد و درون دروازه اونانا دروازه بان تیم آژاکس جای داد.

اسپرزها که برای صعود به دیدار نهایی این رقابت ها احتیاج به گلی دیگر داشتند دردقایق بعدی به بازی سرعت دادند و صاحب موقعیت های دیگری برای گلزنی شدند اما این فرصت ها یکی پس از دیگری برای این تیم از دست رفت.

در این دقایق یاران دلخیت که چشم به ضدحملات داشتند یک بار در موقعیت صد در صد گلزنی قرار گرفتند اما ضربه زیاش با بدشانسی به دیرک دروازه تاتنهام برخورد کرد و گل نشد.

درادامه شاگردان پوچتینو چندین و چند بار دیگر درموقعیت گلزنی قرار گرفتند اما آنان نیز با حضور به موقع دروازه بان و مدافعان آزاکس در امر گلزنی ناکام بودند.

اریک تن هاگ سرمربی آژاکس در ادامه بازی و درحالیکه صعود تیمش به فینال این رقابت ها را در خطر دید دست به تغییراتی درترکیب تیم خود زد تا جلوی حملات بی امان حریف را بگیرد که این تعویض ها مثمر ثمر واقع نشد و در دقیقه 5+90 با گلزنی مورا او و تیمش ناباورانه از گردونه این رقابت ها کنار رفتند.

دراین دقیقه مورا باز هم با شوتی دقیق برای تیم خود گلزنی کرد و هر آنچه که بازیکنان حریف برای صعود به فینال این رقابت ها رشته نموده بودند پنبه کرد.

تیم تاتنهام که برای نخستین بار راهی دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا می گردد باید در فینال با لیورپول مصاف کند.

شاگردانیورگن کلوپ در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی بامداد چهارشنبه تیم بارسلونا را درحالی در استادیوم آنفیلد با نتیجه 4 برصفر شکست داده و راهی دیدار پایانی شدند که در دیدار رفت این مرحله با نتیجه 3 برصفر مغلوب حریف نامدار خود شده بودند.

دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا یازدهم خردادماه در استادیوم واندا مترو پولیتانو شهر مادرید اسپانیا برگزار می گردد.

ورزشی **9144

منبع: ایرنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 263

به "تاتنهام با هت تریک لوکاس مورا فینالیست شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاتنهام با هت تریک لوکاس مورا فینالیست شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید