برادرزاده فتح الله گولن در خارج بازداشت و به ترکیه منتقل شد، عکس

به گزارش مجله عکسها، ایسنا نوشت: خبرگزاری آناتولی گزارش داد، ماموران مخفی ترکیه در جریان عملیاتی برون مرزی یکی از برادرزاده های روحانی ترکیه ای مستقر در آمریکا را بازداشت و وی را به ترکیه منتقل کردند که در آنجا با پیگرد قانونی روبرو می گردد.

برادرزاده فتح الله گولن در خارج بازداشت و به ترکیه منتقل شد، عکس

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه دی در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، صلاح الدین گولن که در ترکیه به اتهامات عضویت در یک سازمان تروریستی تحت تعقیب بود، در جریان یکی از عملیات های برون مرزی سازمان اطلاعات ترکیه بازداشت شد.

خبرگزاری آناتولی در این گزارش اعلام نکرد که صلاح الیدن گولن در کجا بازداشت و چه زمانی به ترکیه بازگردانده شده است. با این حال گمان می رود که برادرزاده فتح الله گولن، روحانی ترکیه ای مستقر در آمریکا که آنکارا وی را مسئول کودتای 2016 می داند، در کنیا ساکن بوده است.

بازداشت صلاح الدین گولن تازه ترین مورد در سری انتقال های اجباری افراد مرتبط با جنبش گولن است؛ جنبشی که دولت آنکارا آن را مقصر کودتای نافرجام 2016 میلادی می داند.

فتح الله گولن، یکی از متحدان سابق رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که اکنون در تبعید خودخواسته در پنسیلوانیا زندگی می نماید، اتهامات مشارکت در کودتای 2016 میلادی را رد نموده است.

ترکیه جنبش گولن را یک گروه تروریستی می داند و نام آن را سازمان تروریستی فتح الله گولن گذاشته است.

اردوغان اوایل مه امسال میلادی خاطرنشان کرد که یکی از اعضای برجسته جنبش گولن بازداشت شده اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1803

به "برادرزاده فتح الله گولن در خارج بازداشت و به ترکیه منتقل شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برادرزاده فتح الله گولن در خارج بازداشت و به ترکیه منتقل شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید