بازدید از کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در مسکو

به گزارش مجله عکسها، کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس مسکو، یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این شهر است. این کلیسای زیبا، با معماری مدل نئو گاتیک خود، در قلب شهر مسکو قرار گرفته و در طول سال مسافران و گردشگر های بسیاری را مجذوب خود می نماید. کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس یکی از سه کلیسای اصلی کاتولیک در مسکو بوده که از کلیساهای میلان و سایر کلیساهای غربی سبک نئوگاتیک الهام گرفته است. این کلیسا تاریخچه بسیار غنی و پرباری داشته و در موارد متعددی از جمله توسعه مسیحیت دوران کاتولیک در روسیه نقش مهمی داشته است. امروزه هم کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در مرکز روسیه، تبدیل به یکی از دیدنی ترین مکان های گردشگری کل کشور شده است. اگر دوست دارید تا بیشتر با این کلیسای معروف، تاریخچه و معماری آن آشنا شوید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بازدید از کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در مسکو

تاریخچه کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس

کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس Catholic Cathedral of The Immaculate) Conception of The Blessed Virgin Mary) یکی از سه کلیسای اصلی مسکو و بزرگ ترین کلیسای کاتولیک در کل روسیه است. ساخت این کلیسا در بین سال های 1901 تا 1911 و به دستور ولادیمیر سولوویف که تزار آن موقع روسیه بود انجام شد. این کلیسا با هدف توسعه مذهب کاتولیک در بین روس ها و ساخت یک مکان امن و مناسب برای تمامی کاتولیک های روسیه ساخته شد. چرا که تعداد پیروان این مذهب در روسیه به بیش از 30 هزار نفر رسیده بود و دیگر کلیسای مناسبی برای آن ها در دسترس نبود. در سال 1917 دولت بلشویک دستور بسته شدن موقت بسیاری از کلیساها را داد که کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس هم یکی از آن ها بود. در سال 1929، کلیسا به صورت رسمی بسته شد و تا سال 1938 به عنوان یک انبار و خوابگاه برای سربازان استفاده می شد. در طی این جریانات، کلیسا نه تنها کاربری خود را از دست داد، بلکه بسیاری از تزیینات و بخش های مهم آن هم به طورکلی از بین رفتند.

با شروع جنگ جهانی دوم، کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در طی بمباران های متعددی که انجام شد آسیب بسیاری جدی و شدیدی دید. آسیب های بنا به قدری بودند که مناره برج اصلی به طور کامل تخریب و برداشته شد. بعد از اتمام جنگ، یک سری بازسازی های کلی تنها برای ساخت مجدد بنا و قابل استفاده شدن آن انجام شد. اما همچنان کاربری آن غیرمذهبی باقی ماند و ارگان های دولتی و گروه های علمی مختلف برای انجام کارهای تحقیقاتی خود از این کلیسا استفاده می کردند. در سال 1996، بالاخره تصمیم گرفته شد که کاربری اصلی کلیسا به آن بازگشته و کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس دوباره مکانی برای عبادت مسیحیان باشد. در سال 2005 یک بازسازی اساسی و مهم در این کلیسا انجام شد و بسیاری از بخش های آن به طورکلی بازسازی شدند. بنایی که امروزه از این کلیسای زیبا در مسکو به جای مانده است، در واقع بازسازی های اجرا شده در این سال ها هستند.

با وجود این که در طی سال های متمادی، کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس بارها تغییر کاربری پیدا نموده، هدف بمباران های متعدد بوده و تا مرز تخریب پیش رفته است، اما در تمامی این دوران، یکی از نمادین ترین سازه های روسیه بوده و برای کاتولیک های این کشور بنای مقدس و مهمی محسوب می گردد. علاوه بر اهمیت مذهبی، تاریخی و معماری، این کلیسا از نظر گردشگری هم برای روسیه اهمیت بسیار زیادی دارد. هر ساله تعداد زیادی از مسافران برای بازدید از کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس به مسکو رفته و این موضوع در عایدی و اقتصاد روسیه تأثیر بسیار زیادی دارد. بسیاری از مراسم های مربوط به کاتولیک ها در آخر هفته ها و مناسبت های مختلف در این کلیسا برگزار می گردد. حتی به علت استقبال بالای مسافران از این مراسم ها، امروزه آن ها را در زبان های مختلف هم برگزار نموده و درباره مذهب کاتولیکی دین مسیحیت به آن ها اطلاعات بیشتری داده می گردد.

معماری کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس

معماری کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در مسکو، به دست یک معمار لهستانی تبار و به سبک نئو گاتیک اجرا شده است. این معماری عمدتاً از کلیسای جامع میلان الهام گرفته شده و تزییناتی که در آن به کار رفته است، شباهت بسیار زیادی به این کلیسا دارد. کلیسا به صورت کلی از آجر قرمز ساخته شده و بخش های مختلفی داشته که از جمله بعضی از آن ها می توان به سه راهروی اصلی با بخش های مختلف اشاره نمود. برای تزیینات نمای خارجی کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس از پنجره های رنگی به سبک اروپایی و غربی بسیاری استفاده شده و در کل برای تزیینات، طراحان این ساختمان کلیساهای غربی را در نظر گرفته اند. البته این موضوع هم نباید فراموش گردد که بسیاری از طراحی ها و تزییناتی که امروزه در این کلیسا مشاهده می شوند، مربوط به طراحی و معماری اصلی آن نبوده و در واقع هنگام بازسازی پس از جنگ جهانی دوم آن ها را اضافه نموده اند. صلیب های زیبایی که در اطراف نمای بیرونی کلیسا مشاهده می شوند، نمونه بارزی از این موضوع هستند. با وجود این که پس از بازسازی، تفاوت هایی در نقشه و تزیینات کلیسا دیده می گردد، اما تا حد ممکن سعی شده تا نقشه کلی کلیسا به همان شکلی نگه داشته گردد که در سال 1901 کشیده شده بود.

نحوه دسترسی به کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس

دسترسی به کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در مسکو با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار ساده و مقرون به صرفه قیمت است. درصورتی که ترجیح می دهید تا با مترو به این کلیسا بروید، می توانید سوار خطوط 5 یا 7 متروی مسکو شده و در ایستگاه Malaya Gruzinskaya پیاده شوید. بعد از حدود 7 دقیقه پیاده روی از این ایستگاه، به درب های ورودی کلیسا خواهید رسید. درصورتی که می خواهید با اتوبوس به این کلیسا بروید، می توانید از بین خطوط 116، 379، M3، M32 و M35 باتوجه به مبدأ سفر خود یکی را انتخاب نموده و در ایستگاه های UI. Klimashikna پیاده شوید. این ایستگاه تا کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در مسکو تنها دو دقیقه با پای پیاده فاصله دارد. یک روش دیگر برای دسترسی به این کلیسا، استفاده از تاکسی های داخل شهری است. این راه سریع تر و آسان تر بوده، اما نسبت به روش های دیگر گران تر است.

برترین زمان بازدید از کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس

کلیسای مریم مقدس در تمامی طول سال باز بوده و مسافران، توریستان یا مردم محلی می توانند از آن بازدید نمایند. اما برترین زمان برای بازدید از این کلیسا و آشناشدن بافرهنگ مردم کاتولیک روسیه، زمانی است که جشنواره های مختلف و مراسم های گوناگون در این کلیسا برگزار می شوند. این مکانیک مکان مقدس بوده و بیشتر نمایش ها و مراسم هایی که در آن برگزار می شوند هم مراسم های مذهبی هستند. اما بااین وجود می توانید از نمایش های جالب، گروه های موسیقی مذهبی و بسیاری موارد این چنینی دیگر لذت برده و یک تجربه متفاوت داشته باشید. بیشتر این مراسم ها در آخر هفته ها و ساعت های 08:30 صبح تا 05:30 بعدازظهر برگزار می شوند. با وجود این که شرکت در این مراسم ها می تواند هیجان انگیز باشد، اما باید یادآور شویم که کلیسا در زمان برگزاری آن ها بسیار شلوغ می گردد.

تور مسکو با خبرنگاران

مسکو، مرکز روسیه، یکی از دیدنی ترین و مهم ترین شهرهای این کشور بوده و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی هم در دل خود جای داده است. بسیاری از جاذبه های گردشگری مسکو شامل بناهای زیبا و تاریخی با معماری های شگفت انگیز و زیبا می شوند. درصورتی که می خواهید یکی از زیباترین بناهای مذهبی به سبک نئوگاتیک در مسکو را مشاهده کنید، کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس می تواند برترین گزینه و انتخاب برای شما باشد. ساخت این کلیسا در سال 1901 شروع شد و هدف از ساخت آن، ایجاد یک مکان مناسب برای جمعیت کاتولیک درحال رشد روسیه بود. به علت سرگرفتن جنگ جهانی دوم، این بنا کاربری خود را از دست داد و تا حدود 50 سال از آن استفاده مذهبی نمی شد. در سال 1996 تصمیم گرفته شد تا این کلیسا به طورکلی بازسازی شده و دوباره به جامعه کاتولیک برگردانده گردد. درصورتی که دوست دارید با دیگر دیدنی های مسکو در روسیه بیشتر آشنا شده و در تورهای مسکو ثبت نام کنید، همین امروز با کارشناسان خبرنگاران در تماس باشید.

سؤالات متداول

کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس کجاست؟

کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس یکی از سه کلیسای کاتولیک اصلی مسکو بوده که علاوه بر اهمیت مذهبی و تاریخی خود، در گردشگری مسکو هم نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید.

برترین زمان بازدید از کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس چه زمانی است؟

برترین زمان برای بازدید از کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در آخر هفته ها و زمان هایی است که مراسم های مختلف کاتولیک برگزار می گردد.

چگونه به کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس برویم؟

برای سفر به کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در مسکو می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی مسکو مانند مترو، اتوبوس یا تاکسی های مختلف بهره ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2422

به "بازدید از کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از کلیسای جامع کاتولیک مریم مقدس در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید