انیمۀ حباب؛ پری دریایی کوچک در آخرالزمان توکیو

به گزارش مجله عکسها، تتسورو آراکی قطعا یکی از مشهورترین سازندگان انیمه در سال های اخیر است. بخصوص همکاری او در ساخت سریال انیمۀ حمله به تایتان بود که اسمش را بر سر زبان ها انداخت. سودآوری این پروژه و پروژه های بعدی به مقدار ای بود که آراکی توانست بودجۀ مورد احتیاج برای ساخت اولین فیلم انیمۀ مستقل خودش یعنی حباب را به دست بیاورد. فیلمی که با الهام از داستان پری دریایی کوچک از هانس کریستین اندرسون ساخته شده است.

انیمۀ حباب؛ پری دریایی کوچک در آخرالزمان توکیو

به گزارش خبرنگاران؛ حباب فیلمی با مضمون محوری ورزش پارکور است که داستان آن در جهانیی پسا آخرالزمانی در شهر توکیو اتفاق می افتد. پنج سال است که حباب هایی با منشاء ناشناخته از آسمان به روی شهر توکیو فرومی ریزند. کم کم شهر با یک حباب بسیار بزرگ پوشیده می گردد؛ حبابی که روی جاذبۀ زمین تاثیر گذاشته و آن را تغییر داده است.

حالا در این شهر دگرگون شده و عجیب و غریب گروهی از نوجوان های یتیم و بی خانمان یک جور مسابقۀ دوره ای پارکور بین خودشان راه انداخته اند که جایزۀ برنده اش غذا و نوشیدنی است. یک روز یکی از این نوجوان ها به نام هیبیکی صدای مرموزی را از خرابه های برج بلند توکیو می شنود. وقتی می خواهد برود و به آنجا سرک بکشد ناگهان سقوط می نماید، اما یک حباب جان او را نجات می دهد؛ این حباب تبدیل می گردد به دختری به نام یوتا. بین این دو نفر احساس و ارتباط عاشقانه ای به وجود می آید که می تواند تهدیدی برای ثبات و نظم شهر توکیو و حتی کل جهان باشد.

اشکالی که این انیمه دارد این است که به لحاظ ایده و مضمون نهایتا ترکیب خیلی خلاقانه و درخشانی نیست. هر کدام از ایده های این فیلم را قبلا با ساخت و پرداخت بهتر و مجذوب نماینده تری در فیلم ها و سریال های دیگری دیده ایم. شخصیت پردازی ها خیلی عمیق نیستند و رابطۀ عاشقانۀ هیبیکی و یوتا چندان ما را با خودش درگیر نمی نماید.

اما با همۀ این ها باز هم نمی گردد گفت که حباب فیلم بدی است که ارزش تماشا ندارد. سطح و کیفیت انیمیشن فیلم بسیار عالی است و جلوه های بصری آن مسحورنماینده و مجذوب نماینده است. صحنه های پارکور فیلم هم نشاط انگیز و زیبا از کار درآمده اند و احساس نیرومندی از حرکت و هیجان را منتقل می نمایند. داستان فیلم هم با وجود اینکه خیلی کلیشه ای است، اما به اندازۀ کافی مجذوب نمایندهیت دارد که ما را تا پایان پای تماشای فیلم بنشاند.

  • کارگردان: تتسورو آراکی (Tetsuro Araki)
  • نویسنده: گن اوروبوچی (Gen Urobuchi)
  • امتیاز: 6.4/10
منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2188

به "انیمۀ حباب؛ پری دریایی کوچک در آخرالزمان توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمۀ حباب؛ پری دریایی کوچک در آخرالزمان توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید