آیا جعبه دنده برقی بوش مصرف انرژی خودروهای الکتریکی را کاهش می دهد؟

به گزارش مجله عکسها، جعبه دنده برقی بوش آلمان نوعی جعبه دنده CVT برای خودروهای الکتریکی است که می تواند ضمن افزایش کارایی، ظرفیت پیمایش خودرو را افزایش بدهد و به کوچک سازی بسته باتری یاری کند.

آیا جعبه دنده برقی بوش مصرف انرژی خودروهای الکتریکی را کاهش می دهد؟

خبرنگاران - در حال حاضر فقط تعداد انگشت شماری از خودروهای الکتریکی تولیدی از جعبه دنده چندسرعته استفاده می نمایند. بی ام و یکی از خودروسازانی بود که قبلاً از این نوع جعبه دنده در محصولات خود استفاده می کرد و بی ام و i8 جعبه دنده دو سرعته برای موتور الکتریکی جلو دارد.

اما تنها دو خودروی الکتریکی اکنون از چنین فناوری استفاده می نمایند. این دو، پورشه تایکان و آئودی e-tron GT هستند که از جعبه دنده دوسرعته در موتور عقب بهره می برند.

در بیشتر موارد، تمام خودروهای برقی برای موتورهای الکتریکی از سیستم کاهش دنده تک سرعته استفاده می نمایند. بدون اینکه دنده اضافه احتیاج باشد. این به علت قدرت زیاد موتور الکتریکی و قابلیت دور بالای آن است که احتیاج به تعداد دنده های بیشتر را کاهش می دهد.

البته، خودروهای برقی در سرعت های بالاتر با دور بسیار بالایی کار می نمایند که باعث کاهش کارایی و ظرفیت پیمایش آن ها می گردد.

جعبه دنده سنتی فقط باعث کاهش افت پیشرانه می گردد و در هر صورت کارایی را کاهش می دهد. اما جعبه دنده تازه CVT بوش برای خودروی الکتریکی در واقع راهکار جالبی است.

کارایی جعبه دنده برقی بوش

جعبه دنده CVT4EV بوش در حقیقت یک CVT است که با افزایش قطر پولی تسمه، نسبت دنده را تغییر می دهد. برای یاری به افزایش کارایی، جعبه دنده بوش می تواند به تعداد نسبتاً نامحدودی نسبت دنده، برای هر سرعت یا دور تغییر کند.

ایده این است که جعبه دنده می تواند با دور کمتر به ایجاد گشتاور بیشتر یاری کند. بنابراین به خودروی الکتریکی اجازه می دهد در سرعت های بالا انرژی کمتری مصرف کند و بعلاوه می تواند گشتاور را برای یدک کشی افزایش بدهد.

اگر جعبه دنده CVT تازه بوش بدون هیچ گونه افتی در پیشرانه برقی، گشتاور را به طور مؤثری افزایش بدهد، می تواند ظرفیت پیمایش را به ویژه در سرعت های بالا به شدت بهبود ببخشد.

اگر جعبه دنده بتواند این کار را انجام بدهد، بسته های باتری می توانند کوچک تر باشند. درحالی که می توانند ظرفیت پیمایش قبلی خود را حفظ نمایند.

جعبه دنده CVT4EV ماژولار است. به این معنی که می تواند در طیف گسترده ای از محصولات شامل شاسی بلندها گرفته تا خودروهای اسپرت و حتی وانت های سنگین مورد استفاده قرار بگیرد.

به طور معمول علاقه مندان به خودرو به خاطر احساس غیر طبیعی CVT، با آن مخالف هستند. اما چنین احساسی در خودروهای الکتریکی از بین می رود. زیرا به هر حال تعویض دنده ندارد و در احتمالاً هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

بنابراین رانندگان می توانند از تمام مزایای جعبه دنده CVT مانند عملکرد بهتر، افزایش کارایی، یدک کشی بهتر و بدون هیچ یک از موارد منفی آزاردهنده در جعبه دنده های CVT سنتی بهره مند شوند. آیا این محصول تازه بوش در آینده نزدیک به بعضی خودروهای الکتریکی تولیدی راه پیدا خواهد نمود؟

منبع: زومیت

منبع: بیت ران
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1844

به "آیا جعبه دنده برقی بوش مصرف انرژی خودروهای الکتریکی را کاهش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جعبه دنده برقی بوش مصرف انرژی خودروهای الکتریکی را کاهش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید