آنتی ویروس مایکروسافت به زودی برای اندروید و iOS عرضه می گردد

به گزارش مجله عکسها، مایکروسافت میخواهد در امسال آنتی ویروس خود به نام Defender را برای اندروید و iOS عرضه کند. این کمپانی هنوز جزییات و امکانات این اپلیکیشن را فاش نکرده ولی میخواهد هفته آینده در کنفرانس RSA به مرور بخشی از امکانات این اپلیکیشن بپردازد.

آنتی ویروس مایکروسافت به زودی برای اندروید و iOS عرضه می گردد

در همین زمینه می توانیم به ارائه نسخه پیش نمایش عمومی آنتی ویروس Defender مایکروسافت برای macOS در سال گذشته اشاره کنیم. این آنتی ویروس در سیستم عامل macOS می تواند سیستم افراد را در برابر ویروس ها و دیگر تهدیدات امنیتی محافظت کند و از قابلیت اسکن سریع یا کامل هم بهره می برد.

در این میان، نسخه موبایل Defender احتمالا تفاوت زیادی با نسخه دسکتاپ دارد که بخشی از این موضوع به نحوه عملکرد سیستم عامل iOS برمی شود؛ باید خاطرنشان کنیم که اپلیکیشن های آیفون و آیپد نمی توانند محیط سیستم عامل را برای یافتن بدافزارها اسکن نمایند. البته برای اندروید تا حالا آنتی ویروس های متنوعی منتشر شده است.

یکی از اهداف مهم این اپلیکیشن، جلوگیری از حملات فیشینگ است تا کارمندان شرکت های مختلف به صورت ناخواسته اطلاعات مهمی مانند نام کاربری، رمز عبور و دیگر اطلاعات خصوصی خود را فاش ننمایند. البته معلوم نیست که آنتی ویروس مایکروسافت در iOS چگونه می خواهد چنین هدفی را عملی کند.

از آنجایی که این اپلیکیشن قرار است بخشی از پلتفرم امنیت سازمانی مایکروسافت باشد، ارائه آن برای کاربران معمولی بعید به نظر می رسد. در کنار این خبر، مایکروسافت به ارائه آنتی ویروس خود برای لینوکس هم اشاره نموده است که نسخه پیش نمایش آن در اختیار بعضی از کسب وکارها قرار گرفته است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 871

به "آنتی ویروس مایکروسافت به زودی برای اندروید و iOS عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی ویروس مایکروسافت به زودی برای اندروید و iOS عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید