سیپراس بار دیگر در یونان به قدرت رسید

به گزارش مجله عکسها، رهبر حزب چپگرای سیریزا بار دیگر با پیروزی در انتخابات پارلمانی زودهنگام یونان، قدرت را در دست گرفت تا با اجرای اصلاحات مالی مورد نظر نهادهای بین المللی، اقتصاد بحران زده یونان را از این شرایط خارج کند.

سیپراس بار دیگر در یونان به قدرت رسید

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آلکسیس سیپراس که تنها پس از 7 ماه اداره دولت مجبور شد به خاطر بعضی مخالفت ها از سوی نمایندگان حزب سیریزا از قدرت کناره گیری کند، بار دیگر در انتخابات روز یکشنبه به پیروزی رسیده است. مخالفت بعضی نمایندگان رادیکال حزب سیریزا با بسته نجات اقتصادی جدید عامل اصلی استعفای دولت تسیپراس بوده است.

سیپراس در سخنانی پس از پیروزی در انتخابات قول داده است که مرحله جدیدی از ثبات را در یونان برقرار کند. یونان در 6 سال گذشته 5 انتخابات برگزار نموده است.

حزب سیریزا در مبارزات انتخاباتی قول داده بود که بسته نجات اقتصادی 85 میلیارد یورویی را اجرا خواهد نمود ولی در عین قول هایی را برای حمایت از گروه های آسیب پذیر جامعه مطرح نموده است.

رئیس یورو گروپ نیز در واکنش به پیروزی حزب سیریزا در انتخابات یونان، تاکید نمود: کشورهای منطقه یورو منتظر تشکیل دولت جدید یونان و اجرای مفاد مندرج در بسته نجات اقتصادی هستند. ما آماده همکاری با مقام های یونانی در اجرای اصلاحات بلندپروازانه هستیم.

با شمارش 57 درصد آرا، حزب سیریزا بیش از 35.5 درصد آرا را کسب نموده است و حزب دموکراسی نوین نیز پیروز به کسب 28.2 درصد آرا شده است.

وزارت کشور یونان نیز اظهار داشت: حزب سیریزا 145 کرسی از 300 کرسی مجلس را در اختیار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 999

به "سیپراس بار دیگر در یونان به قدرت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیپراس بار دیگر در یونان به قدرت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید