بهترین فیلم انیمیشن گلدن گلوب به پیش بینی ورایتی

به گزارش مجله عکسها، مجله ورایتی که از چندی پیش پیش بینی برترین شانس های جشنواره گلدن گلوب را شروع نموده است، پس از بهترین فیلم درام، بهترین فیلم موزیکال و بهترین فیلم خارجی زبان به سراغ بهترین انیمیشن رفته است. عرصه ای که با توجه به حضور انیمیشن روح و رکوردشکنی هایش شاید نیازی به پیش بینی نداشته باشد، اما در سالی که گذشت در کنار انیمیشن روح، از کمپانی پیکسار، انیمیشن های جذاب دیگری هم به نمایش در آمدند که باید به آن ها توجه گردد. انیمیشن هایی که دور از انتظار نخواهد بود اگر گوی رقابت را در فصل جوایز از روح بربایند.

بهترین فیلم انیمیشن گلدن گلوب به پیش بینی ورایتی
  • پیش بینی ورایتی از بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلوب؛ فیلم مجیدی نیست
  • پیش بینی ورایتی از نامزدهای بهترین فیلم کمدی یا موزیکال گلدن گلوب
  • پیش بینی اسکار 2021؛ سرزمین آواره ها همچنان محبوب فصل جوایز

در لیست زیر نگاهی به پیش بینی منتقدان ورایتی می اندازیم؛

1. گرگینه ها (Wolfwalkers)

  • کارگردان: تام مور، راس استوارت
  • صداپیشگان: هانر نیفسی، اوا ویتاکر
  • نمره متاکریتیک: 87 از 100
  • نمره راتن تومیتوز: 99 از 100

دختری که پدرش مأمور کشتن آخرین گله گرگ های مستقر در جنگل است، با دختری عجیب که در جنگل زندگی می نماید دوست می گردد و به او قول می دهد که مادر گمشده اش را پیدا کند.

گرگینه ها انیمیشنی است لایق دیدن. گرگینه ها نه تنها به آموزه های اخلاقی انسان بودن اشاره می نماید، بلکه در کوشش است تا داستانی بکر را به صورت بصری روایت کند. پیش از هر چیز آن چه در گرگینه ها به چشم می آید، آشنا بودن کارگردان ها است با امکاناتی که مدیوم انیمیشن در اختیارشان می گذارد. گرگینه ها از امکانات نامحدود انیمیشن نهایت استفاده را می برد تا مخاطب را هر چه بیشتر به اتمسفر شهر، زاویه دید دختر و گرگینه بودن نزدیک کند. روایتی عاری از پیچیدگی و شخصیت پردازی هایی که در نگاه اول تیپ به نظر می رسند، با پیش رفتن داستان تغییر شکل می دهند و تبدیل به عناصری جذاب می شوند.

  • انیمیشن گرگینه ها (Wolfwalkers)؛ گرگ های ایرلندی رقیب ارواح پیکسار می شوند

در صداگذاری و صداسازی هم گرگینه ها، در کمال خلاقیت، فضاسازی می نماید و مخاطب را به هنگام احتیاج در اتمسفر جنگل و در مواقع دیگر در اتمسفر شهر فرو می برد و تقابل آرامش جنگل و شلوغی شهر را به بهترین صورت به نمایش می گذارد. در استفاده از رنگ ها و غرق ساختن بیننده در موقعیت مکانی و زمانی ای که داستان در آن روایت می گردد هم گرگینه ها پیروز عمل می نماید. گرگینه ها آن چه برای تعریف کردنش ساخته شده است را تعریف می نماید.

2. روح (Soul)

  • کارگردان: پیت داکتر
  • صداپیشگان: دیوید دیگز، جیمی فاکس
  • نمره متاکریتیک: 83 از 100
  • نمره راتن تومیتوز: 96 از 100

نوازنده ای که طی حادثه ای به جهان پس از مرگ می رود، کوشش می نماید که بازگردد و کارهای ناتمام خود را به انتها برساند.

روح، که در کارنامه کارگردان خود پس از کارخانه هیولا (.Monster Inc)، پرواز (Up) و درون و بیرون (Inside Out) قرار گرفته است، از پختگی کاملی برخوردار است. هم در روایت، هم در پرداختن شخصیت ها و هم در تصویرسازی. پیکسار این بار به همین جهان و داستان هایی که در آن می گذرد بسنده ننموده است و به دنبال یافتن ماجراهای بیشتر به جهان پس از مرگ و پیش از تولد سفر نموده است. روح کوشش می نماید فلسفه ای وجودی را به زبانی بچگانه و ساده بیان کند، به گونه ای که تمام مخاطبان بتوانند آن را درک نمایند و قدر زندگی را بدانند. روح در کوشش است برای هر کدام از سؤال های دنیوی که به اندازه تاریخ بشریت ذهن ما را مشغول نموده اند پاسخی بیابد. روح سرشار است از بهترین نمونه کمدی های همیشگی انیمیشن های پیکسار که باعث می گردد توجه به پیغام سنگین فیلم برای مخاطب آسان تر گردد؛ از شوخی با آبراهام لینکلن گرفته تا مادر ترزا.

  • انیمیشن روح (Soul)؛ همان مضمون همیشگی در یک کارتون محافظه کار

پیت داکتر در کارگردانی کم نظیر عمل می نماید و با نورپردازی خاص، در هر پلان، احساس مد نظر خود را به مخاطب منتقل می نماید. صداسازی بازیگران به نزدیک تر شدن بیننده به شخصیت یاری فراوانی می نماید و قطعا تمام آن چه روح می خواهد منتقل کند در موسیقی گوش نواز آن نهفته است.

3. روی ماه (Over the Moon)

  • کارگردان: گلن کین
  • صداپیشگان: فیلیپا سونگ، کتی انگ
  • نمره متاکریتیک: 60 از 100
  • نمره راتن تومیتوز: 80 از 100

دختری ماجراجو سفینه ای فضایی می سازد تا الهه ای افسانه ای را بر روی ماه دیدار کند.

روی ماه داستانی از عشق و خانواده را با ترکیبی از رنگ، جادو و شگفتی با آهنگ هایی گیرا و جذاب روایت می نماید. روی ماه کوشش نت فلیکس برای ساخت انیمیشنی در حد و اندازه های دیزنی و پیکسار است؛ کوششی پیروزیت آمیز. فیلم با خلاقیت ها و جذابیت های بصری باعث می گردد تا نواقص داستان به چشم نیاید. روی ماه شخصیت هایی ساده را به راستاهایی ساده می فرستد، اما به گونه ای این سفرها و شخصیت ها را بصری می نماید که در جذب نگاه مخاطب شکست نمی خورد.

گلن کین که در سال 2018 توانست با کارگردانی درخشان انیمیشن کوتاه بسکتبال عزیز (Dear Basketball) اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را برای کوبی برایانت به ارمغان بیاورد، سال جاری با روی ماه از شانس های اصلی جشنواره ها در رشته بهترین انیمیشن بلند است.

4. به پیش (Onward)

  • کارگردان: دن اسکانلون
  • صداپیشگان: تام هالند، کریس پرت
  • نمره کتاکریتیک: 61 از 100
  • نمره راتن تومیتوز: 88 از 100

در پی کوششی ناپیروز در اجرای طلسمی برای بازگرداندن پدر فوت شده، تنها نیم تنه پایین او ظاهر می گردد.

به پیش دومین فیلم کمپانی پیکسار است که توانسته به این لیست راه پیدا کند و همان طور که از خلاصه داستان پیداست، پیکسار باز هم به سراغ زنده شدن از مرگ رفته است. اما به پیش، بر خلاف روح، در داستان اصلی خود به بازگشت از مرگ نمی پردازد، بلکه این داستان تنها دست آویزی است برای دو برادر که با هم همراه شوند و در راستا سخت کامل کردن پدر نصفه و نیمه خود به پیش فرایند. دو برادر با تفاوت های نسلی و اخلاقی که تضادهایشان آن ها را به هم نزدیک می نماید، مانند سایر برادران. دو برادر که از هم تأثیر می پذیرند و در سختترین شرایط عشق خود را به هم بروز می دهند. به پیش روایتی است اودیسه وار از دو برادر.

به پیش در ساختن فضای جاده ای پیروز است و علاوه بر این که چهارچوب های ژانری را رعایت می نماید، کوچکترین جزئیات محیط را بازسازی می نماید تا داستانی غیرواقعی در جهانیی غیر واقعی را به گونه ای روایت کند که برای مخاطب واقعی به نظر برسد.

5. غارنشین ها: عصر جدید (The Croods: A New Age)

  • کارگردان: جوئل کرافورد
  • صداپیشگان: اما استون، رایان رینولدز
  • نمره متاکریتیک: 56 از 100
  • نمره راتن تومیتوز: 77 از 100

خانواده غارنشین، در جستجوی فضایی امن تر، خانواده ای پیشرفته تر را پیدا می نمایند.

غارنشین ها که در سال 2013 گلدن گلوب را به یخ زده (Frozen) واگذار کرد، سال جاری هم در رقابتی نفس گیر قرار است با انیمیشن هایی که شانس بیشتری برای پیروزیت دارند به رقابت بپردازد.

غارنشین ها در قسمت دوم خودش به تمدن، مزایا و محدودیت های آن می پردازد. غارنشین ها قصه ای عاشقانه را هم می زند و از آن کنایه هایی به تمدن، تکنولوژی، تضاد طبقاتی و جهانیی که ساخته ایم بیرون می کشد. غارنشین ها همان کمدی قسمت نخست خود را با قدرت حفظ می نماید و با افزودن رنگ های بیشتر، جذابیت بصری خود را افزایش می دهد. یکی از نکات برجسته ای که باید درباره غارنشین ها به آن اشاره نمود صداپیشگی بازیگران قدرتمندی همانند پیتر دینکلج، اما استون، رایان رینولدز و نیکولاس کیج است، که به پختگی هر چه بیشتر شخصیت پردازی یاری فراوانی نموده اند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1560

به "بهترین فیلم انیمیشن گلدن گلوب به پیش بینی ورایتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم انیمیشن گلدن گلوب به پیش بینی ورایتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید