قیمت نفت بیش از 2درصد جهش کرد

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، تا ساعت 22:35 سه شنبه شب به وقت تهران، قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ مارک بین المللی قیمت نفت، 1.40 دلار یا 2.44 درصد جهش کرد و به 58.73 دلار رسید. قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، 1.29 دلار یا 2.66 درصد جهش کرد و به 49.81 دلار رسید.

قیمت نفت بیش از 2درصد جهش کرد

باب یاوگر، مدیر خرید کالا در شرکت میزوهو نیویورک، گفت: وضعیت تجاری کاملا امیدبخش است؛ اگر ما بتوانیم این توافق تجاری را ببندیم، ساختار خوبی برای تقاضا خواهیم داشت.

استیون وینبرگ، عضو تیم مذاکره نماینده آمریکا، می گوید: مذاکرات تا به حال به خوبی پیش رفته اند و در روز چهارشنبه هم ادامه خواهند داشت. این اولین دیدار رو در روی مقامات چین و آمریکا پس از توافق بین ترامپ و رییس جمهور چین برای آتش بس 90 روزه در جنگ تجاری بین آنهاست.

دوشنبه شب وزیر تجارت آمریکا، ویلبور راس و وزارت خارجه چین، خوش بینی خود در مورد حل اختلافات را ابراز کردند. اما برخی تحلیل گران هشدار داده اند که ممکن است تنش ها دوباره شعله ور شوند.

موسسه جهانی اعتباردهی اس اندپی اعلام نمود که پیش بینی قیمت متوسط نفت در 2019 را 10 دلار در هر بشکه کاهش داده است و به 55 دلار برای نفت برنت و 50 دلار برای نفت آمریکا، رسانده است.

قیمت های نفت خام با کاهش فراوری از سوی اوپک پلاس تقویت شده است.

شرکت سرمایه گذاری عرب پترولیوم که یک شرکت سعودی است پیش بینی کرد که قیمت نفت تا اواسط سال 2019 به بشکه ای 60 تا 70 دلار برسد.

حالا بازارها به دقت منتظرند تا میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا اعلام گردد. تحلیل گران پیش بینی نموده اند که در هفته اخیر میزان ذخایر تجاری آمریکا 3.3 میلیون بشکه کاهش یافته باشد. اگر داده های دولتی که چهارشنبه شب اعلام می شوند هم این پیش بینی را تایید نمایند، سیگنال رو به بالای قدرتمندی به بازارها ارسال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 194

به "قیمت نفت بیش از 2درصد جهش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت بیش از 2درصد جهش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید