برگزاری 300 رویداد بزرگ در حوزه گردشگری و 80 برنامه ویژه شب یلدا در یزد

به گزارش مجله عکسها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری 300 برنامه، رویداد و جشنواره برای رونق گردشگری در تمام نقاط استان اطلاع داد.

برگزاری 300 رویداد بزرگ در حوزه گردشگری و 80 برنامه ویژه شب یلدا در یزد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به لزوم جذب گردشگران و رونق گردشگری در نقاط مختلف استان اظهار کرد: با هدف رونق گردشگری همچنین معرفی ظرفیت های گردشگری از نقاط مختلف استان به مردم کشورمان و سایر کشورها برنامه هایی در این زمینه تدارک دیده شده است.

او با بیان اینکه برگزاری 80 برنامه، رویداد و جشنواره از این تعداد مربوط به شب یلدا است ادامه داد: برنامه هایی که در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی طراحی و اجرا شد با استقبال خوب شهروندان همراه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره های خرما، مجسمه های شنی، زعفران، کودک،آلبالو، قورمه، آیین های سنتی روستای رشکوئیه با عنوان لپوکلوخ در شهرستان هایی چون بافق، بهاباد، مهریز و تفت، افزود: به دنبال برگزاری این جشنواره ها، جشنواره زردک در خرانق شهرستان اردکان نیز برگزار خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه های گردشگری تاثیر بالایی در افزایش گردشگران و رونق گردشگری دارد اظهار کرد: آمار گردشگران به رغم مسائل بین المللی و تحریم ها در ماه های آبان و آذر رو به افزایش است به طوری که شاهد کامل شدن ظرفیت اقامت در هتل های استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان نمود: خوشبختانه این روزها زیرساخت های اقامتی استان پذیرای گردشگران بیشتری نسبت به سال گذشته هستند.

او با تاکید بر اهمیت حضور گردشگران داخلی و خارجی برای شرکت در این جشنواره ها اعلام کرد: مسافرانی که در شهرهای استان از گذشته تا امروز تردد داشتند در کاروانسراهای استان اقامت می کردند و این نشان از ظرفیت استان برای پذیرایی از گردشگران است.

فاطمی عنوان نمود: با این رویکرد باید به تعداد کاروانسراهایی که در استان وجود داشته است، تاسیسات گردشگری از جمله هتل و اقامتگاه های بوم گردی ایجاد گردد تا استان یزد همچنان مورد بازدید گردشگران قرار گیرد.

او با بیان اینکه اولویت رشد و توسعه استان توجه جدی و علمی به صنعت گردشگری است توضیح داد: در این مسیر علاوه بر گردشگری تاریخی و فرهنگی باید در اولویت های بعدی به گسترش هماهنگ و متوازن استان در این صنعت و در بخش های طبیعت گردی همچنین گردشگری سلامت توجه ویژه داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 183

به "برگزاری 300 رویداد بزرگ در حوزه گردشگری و 80 برنامه ویژه شب یلدا در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 300 رویداد بزرگ در حوزه گردشگری و 80 برنامه ویژه شب یلدا در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید