افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف برق به تایید مجلس احتیاج ندارد

به گزارش مجله عکسها، سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر پیشنهاد افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف به هیات دولت ارایه شده و اکنون درنوبت طرح در هیات دولت است که اگر تصویب گردد، اجرایی شده و دیگر به تایید مجلس احتیاج ندارد.

افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف برق به تایید مجلس احتیاج ندارد

محمودرضا حقی فام در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که اکنون منتظر نظر هیات دولت درباره افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف هستیم، اظهار کرد: هدف این است که بتوانیم از این طریق ابزاری را برای کنترل مصرف مشترکانی که بیش از اندازه مصرف می نمایند، قرار دهیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت برنامه 098 گفت: طرح های متعددی را در قالب این برنامه به شورای اقتصاد و هیات دولت ارسال نموده ایم که به محض تصویب و با اخذ مجوز، قطعا این برنامه ها اجرایی خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق درباره اهمیت برنامه 098گفت: بی شک اجرای این برنامه می تواند تاثیر بسیاری در بهبود روند صنعت برق کشور داشته باشد که این برنامه ها را به محض تصویب اجرایی خواهیم کرد و مطمئنیم که با اجرای این برنامه در پیک سال آینده، چالش های کم تری را تجربه خواهیم کرد.

حقی فام با تاکید بر این مساله که در حال حاضر وضعیت مصرف برق و تعمیر نیروگاه ها در شرایط خوبی واقع شده است، اظهار کرد: این موضوع به این معنا نیست که مشترکان به هر نحوی که می خواهند مصرف داشته باشند، چراکه باید فرهنگ اصلاح مصرف برق در میان مشترکان به وجود آید. بنابراین تقاضای ما این است که مردم در تمام فصول سال به این موضوع توجه داشته باشند.

در این باره هم چنین همایون حائری - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی - با اشاره به برنامه دولت برای افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف نیز اظهار کرد: در حال حاضر مشغول اخذ مجوزهای لازم برای انجام این کار هستیم تا بتوانیم هرچه سریع تر این طرح را اجرایی کنیم.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، برای پیک (اوج مصرف) سال آینده برنامه مفصلی تدارک دیده شده است. در این راستا وزارت نیرو تک تک واحدهای فراوریی خود را برای قرار دریافت در مدار برق تعیین نموده و استان به استان احتیاج فراوری برق آن ها معلوم شده و درمجموع باید سال آینده 61 هزار مگاوات فراوری برق داشته باشیم. بر این اساس برنامه 0.98 طراحی شده که به واسطه اجرای طرح ها و کمپین های مربوطه بتوان در تابستان سال آینده میزان خاموشی های برق را به رقم صفر رساند. بنا بر اعلام مسوولان، ظرفیت فعلی فراوری برق ایران حدود 53 هزار مگاوات است که باید تا سال آینده 8000 مگاوات دیگر به آن اضافه گردد و در این راستا 25 پروژه تعریف شده که 3000 مگاوات آن متعلق به نیروگاه مجازی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 133

به "افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف برق به تایید مجلس احتیاج ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف برق به تایید مجلس احتیاج ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید