15 سال حبس برای برادر بوتفلیقه

به گزارش مجله عکسها، دادگاه نظامی الجزایر صبح امروز (چهارشنبه) برادر عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور برکنار شده این کشور و مسئولان نظام سابق را به اتهام توطئه چینی علیه دولت و ارتش به 15 سال حبس محکوم کرد.

15 سال حبس برای برادر بوتفلیقه

دادگاه نظامی الجزایر برای سعید بوتفلیقه، لویزه حنون، رهبر حزب کارگر، محمد مدین، معروف به ژنرال توفیق، رئیس سابق سازمان اطلاعات الجزایر و نیز بشیر طرطاق، معاون وی حکم 15 سال حبس صادر کرد.

دادگاه نظامی البلیدة در جنوب پایتخت الجزایر همچنین خالد نزار، ژنرال سابق و وزیر دفاع پیشین این کشور را به طور غیابی به 20 سال حبس محکوم کرد.

این دادگاه همچنین علیه لطفی نزار، پسر خالد نزار و نیز فرید بن حمدین، بازرگان الجزایری نیز همان حکم 20 سال حبس را صادر کرد.

تلویزیون دولتی الجزایر گزارش داد که عصر روز دوشنبه (23سپتامبر) نخستین روز از محاکمه مسئولان نظام سابق الجزایر خاتمه یافت که چنین محاکمه ای در تاریخ دستگاه قضایی الجزایر بی سابقه است.

سعید بوتفلیقه، برادر کوچک تر و مشاور شخصی رئیس جمهور سابق الجزایر پس از نیم ساعت از شروع محاکمه، جلسه دادگاه را ترک کرد.

ماده 77 قانون اساسی الجزایر تاکید دارد، کسی که برای از بین بردن نظام حاکم یا تغییر آن و یا تحریک کردن شهروندان و مردم برای در دست دریافت سلاح علیه دولت یا خدشه دار کردن تمامیت ارضی توطئه کند، با مجازات اعدام روبرو می گردد. در ماده 284 قانون الجزایر عنوان شده هر شخصی که دست به جرم توطئه چینی بزند یا امنیت تشکیلات نظامی را برهم بزند، حکم حبس از پنج تا 10 سال به همراه اعمال شاقه علیه وی صادر می گردد.

محاکمه این افراد به دلیل برجسته بودن صندلی سیاسی شان و اینکه در گذشته از برجسته ترین شخصیت های نظام عبدالعزیز بوتفلیقه بودند، به عنوان محاکمه قرن شناخته می گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 476

به "15 سال حبس برای برادر بوتفلیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 سال حبس برای برادر بوتفلیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید