کره جنوبی به دنبال معافیت از تحریم های ایران است

به گزارش مجله عکسها، مقامات کره جنوبی کوشش های جدیدی برای معافیت از تحریم های ایران را شروع نموده اند و مقامات دیپلماتیک این کشور به زودی راهی تهران می شوند.

کره جنوبی به دنبال معافیت از تحریم های ایران است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال استقرار کشتی های جنگی کره جنوبی در تنگه هرمز، سئول میخواهد تعادلی را در روابط تجاری و دپیلماتیک خود با ایران ایجاد کند و با رایزنی مجدد با دولت آمریکا، پیروز به کسب معافیت از تحریم های ایران گردد.

به نوشته وبگاه کوریاجونگانگ دیلی به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی، هانگ جین ووک مدیرکل بخش آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه راهی واشنگتن شده تا با مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در زمینه معافیت از تحریم های ایران ملاقات کند.

کره جنوبی چندی قبل پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در آب های جنوبی ایران را تأیید، اما اعلام نمود این کار موقت است. جیانگ کیونگ دوو وزیر دفاع کره جنوبی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور تاکید نمود نیرو های نظامی این کشور مستقر در تنگه هرمز در صورت درگیری بین ایران و آمریکا، در هیچ عملیات مشترکی شرکت نمی نمایند.

به نوشته این وبگاه، کره جنوبی میخواهد همانند کانال انساندوستانه سوئیس به ایران عمل کند. یک مقام دولت کره جنوبی گفته که سئول میخواهد با اعزام دستکم معاون وزارت خارجه کره جنوبی به تهران در روز های آینده، با مقامات ایرانی رایزنی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 889

به "کره جنوبی به دنبال معافیت از تحریم های ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی به دنبال معافیت از تحریم های ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید