کاهش 30 درصدی مسافران هتل های تهران، افزایش قیمت ها در نوروز منتفی است

به گزارش مجله عکسها، رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های تهران با اشاره به کاهش 30درصدی ضریب اشغال اتاق هتل ها در ماه های اخیر، گفت: این در حالی است که هتل ها و هتل آپارتمان های تهران طی امسال، به صورت میانگین، تخفیف 30 تا 60 درصدی را برای جذب مسافران اعمال کردند.

کاهش 30 درصدی مسافران هتل های تهران، افزایش قیمت ها در نوروز منتفی است

محمدعلی فرخ مهر در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، با اشاره به برنامه ریزی های انجام گرفته از سوی این اتحادیه با مشارکت هتل ها و هتل آپارتمان های تهران برای نوروز 98 اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته، در نوروز 98 به هیچ وجه افزایش قیمت در هتل ها و هتل آپارتمان های تهران نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های تهران اضافه نمود: همچنین با هماهنگی اعضای این اتحادیه مقرر شد تا از تاریخ 28 اسفند 97 تا انتها 13 فروردین 98، هتل ها و هتل آپارتمان های پایتخت، 50 درصد تخفیف را برای مسافران نوروزی خود در نظر بگیرند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نوروز در تهران، بهترین فرصت برای بازدید علاقمندان و مسافران سایر نقاط کشور از مناطق دیدنی پایتخت است، شهرداری تهران، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و سایر دستگاه های مسئول در این بخش، برنامه ریزی خوبی را برای مسافران نوروزی تهران در نظر گرفته اند و این مسافران می توانند از جذابیت های تهران گردی، جشنواره های نوروزی و کنسرت ها در این مدت بهره مند شوند.

فرخ مهر در ادامه با اشاره به شرایط مالی کشور در چند ماه گذشته و افت ضریب اشغال اتاق های هتل ها در تهران گفت: در سال 97 با توجه به مسائل پیش آمده، متاسفانه ضریب اشغال اتاق های هتل ها در تهران بین 20 تا 30 درصد کاهش داشته و این در حالی است که به صورت میانگین، هتل ها و هتل آپارتمان های تهران طی امسال، تخفیف 30 تا 60 درصدی را برای مسافران اعمال می کردند تا بتوانند مسافران را جذب نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی که سفر به ایران و تهران برای مسافران خارجی به شدت مقرون به صرفه است، میزان مسافران خارجی نسبت به سال گذشته رشد داشته یا خیر گفت: شرایط تهران با شهر های توریستی دیگر ایران متفاوت است چراکه در واقع نمی توان تهران را در زمره شهرهای توریستی طبقه بندی کرد و تهران شهر تجاری و سیاسی است.

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های تهران ادامه داد: بعد از برجام، با شدت دریافت روابط تجاری با کشورهای دیگر، شاهد حضور گسترده شرکت های خارجی و تجار کشورهای دیگر در تهران بودیم ولی در ماه های اخیر ماجرا تغییر کرد.

فرخ مهر با اشاره به کاهش درآمد هتل های پایتخت بدنبال کاهش مسافران، گفت: بدلیل کاهش مسافران، هتل های پایتخت مجبور شدند تا برای تامین هزینه های خود، علاوه بر کاهش نیروی انسانی، هزینه های خود را هم مدیریت نمایند؛ مثلاً هتلی که 3 رستوران داشت، مجبور شد یک رستوران خود را تعطیل کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، هتل های جدید الاحداث در تهران که بدهکار بانک ها نیز بودند، نتوانستند تعهدات خود را به درستی انجام دهند و با مشکلاتی روبرو شدند.

رئیس اتحادیه هتل های تهران در انتها ابراز امیدواری کرد، تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی در پایتخت، بتواند جاذبه ای برای ورود مسافران به هتل ها باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1069

به "کاهش 30 درصدی مسافران هتل های تهران، افزایش قیمت ها در نوروز منتفی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 30 درصدی مسافران هتل های تهران، افزایش قیمت ها در نوروز منتفی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید