پیش بینی برداشت بیش از 53 هزار تن هلو ازباغات آذربایجان غربی

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می کنیم حدود 53 هزار و 676 تن محصول از سطح باغات هلو دراستان برداشت گردد.

پیش بینی برداشت بیش از 53 هزار تن هلو ازباغات آذربایجان غربی

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

عزیز امانی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته سال جاری در فراوری محصول هلو حدود 13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش فراوری خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 5112هکتار از باغات هلو در استان بارور و 593 هکتار نیز غیر بارور هستند و عمده ارقام موجود در باغات استان شامل ارقامی مانند هلو زعفرانی، آلبرتا ،جی اچ هیل ، حاج کاظمی و انواع هلوهای انجیری از نوع زعفرانی ، عسلی هستند.

امانی با بیان اینکه هم اکنون کار برداشت ارقام زودرس هلو از باغات استان شروع شده است، اضافه کرد: کار برداشت ارقام میان رس که اواخر تیر ماه شروع شده تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت و از اوایل شهریور ماه تا نیمه اول مهر ماه نیز ارقام دیررس این محصول برداشت خواهد شد.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: شهرستانهای ارومیه ، میاندوآب ، سلماس و مهاباد جزو شهرستانهایی هستند که بیشترین سطح زیر کشت باغات هلو را دارند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 55 درصد سطح زیر کشت باغات هلو در شهرستان ارومیه واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1128

به "پیش بینی برداشت بیش از 53 هزار تن هلو ازباغات آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت بیش از 53 هزار تن هلو ازباغات آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید