پکن: آمریکا درباره استقلال تایوان سیگنال های اشتباه ارسال نکند

به گزارش مجله عکسها، پس از حمایت واشنگتن از تایپه در برابر پکن وزارت خارجه چین گفت آنچه را که به عنوان منافع اصلی خود می داند، واگذار نمی کند.

پکن: آمریکا درباره استقلال تایوان سیگنال های اشتباه ارسال نکند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تله تریدر، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (آدینه) گفت که آمریکا باید از ارسال سیگنال های اشتباه درباره استقلال مورد مناقشه تایوان خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد: پکن آمادگی واگذاری امتیازاتی را که به عنوان منافع اصلی خود توصیف نموده، ندارد.

اظهارات وانگ ونبین پس از آن صورت می گیرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بیان کرد کشورش آماده دفاع از تایوان در صورت حمله چین به این کشور است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش واشنگتن در صورت حمله احتمالی چین به تایوان گفت: آمریکا تایوان را بخشی از خاک خود می داند و در صورت بروز هر گونه حمله احتمالی از این جزیره دفاع خواهد نمود.

خاویر چانگ، سخنگوی تایوان نیز امروز بیان کرد: تایوان عزم پایدار برای دفاع از خود را در صورت لزوم نشان خواهد داد.

چانگ اهمیت حمایت واشنگتن از تایوان را تأیید کرد اما معتقد بود تایپه در صورت دریافت یاری نه تسلیم فشار می گردد و نه سریع دست به اقدامی می زند.

چین همیشه تایوان را بخشی از خاک خود می داند، ولی تایوان همیشه از استقلال خود دفاع می نماید. شاهراه کلیدی دریای چین یکی از بخش های مورد مناقشه میان پکن و تایپه است. پکن می گوید اگر آمریکا دست از اختلاف افکنی میان چین و تایوان بردارد، اختلافات سیاسی همگی قابل حل هستند.

واشنگتن سالهاست تایوان را برای رویارویی احتمالی با چین مجهز نموده و انواع سلاح های پیشرفته نظامی را در اختیار تایپه قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1959

به "پکن: آمریکا درباره استقلال تایوان سیگنال های اشتباه ارسال نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا درباره استقلال تایوان سیگنال های اشتباه ارسال نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید