پذیرش مسافر در اقامتگاه های مازندران ممنوع شد

به گزارش مجله عکسها، پس از هتل های مازندران، سایر مراکز اقامتی شخصی در این استان نیز پذیرش مسافر را ممنوع کردند.

پذیرش مسافر در اقامتگاه های مازندران ممنوع شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ترکیبی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تعطیلی مدارس به دنبال سرایت ویروس کرونا که به انگیزه قرنطینه در خانه اجرا شده بود، منجر به افزایش سفر به شمال کشور شد، این رفتار اعتراض وزیر بهداشت را برانگیخت، معاون وزیر بهداشت هم اشاره نموده بود که سفر به شهرهای شمالی ایران 20 درصد افزایش یافته است و وزیر بهداشت هم موکدا از مردم سالکن در شهرهای آلوده به ویروس کرونا، خواست که سفر ننمایند، از شهر خود خارج نشوند، به جاهای دیگر نروند و وزارت بهداشت را مجبور به قرنطینه کردن ننمایند. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم هشدار داد: مردم به مازندران سفر ننمایند. استاندار مازندران هم در عین حال که از مردم خواست تا اطلاع ثانوی به این استان سفر ننمایند، برای مقابله با این شرایط از استقرار پایگاه تست کرونا به منظور پایش سلامت مسافران در مبادی ورودی این استان اطلاع داد.

جامعه هتلداران استان مازندران به دنبال این شرایط، بخشنامه ای صادر کرد و از هتل ها خواست از پذیرش مسافران شهرهایی که ویروس کرونا در آنها شیوع پیدا نموده مانند قم، مشهد و یا تهران خودداری نمایند. جمشید سلطان مرادی، رییس این جامعه گفته است: این ممنوعیت تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

او به یک فرد فوت شده در شهرستان تنکابن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اشاره نموده و گفته: آن شخص، مسافر بوده است. باید تدبیری گردد تا ضدعفونی شدن همه مراکز اقامتی در استان، گردشگر و مسافر پذیرفته نگردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران هم اسکان مسافران و زائران در زائرسراهای این استان را تا اطلاع ثانوی ممنوع نموده است.

از طرفی بهره برداران خانه مسافرها در بعضی شهرهای استان مازندران، پذیرش مسافر را ممنوع نموده اند. در نامه ای که مجری خانه مسافرها در نوشهر، چالوس، نور، محمودآباد و آمل عطف به نامه های مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری نوشته، آمده است: به دلیل پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در منطقه و برای حفظ سلامت شهروندان، تمام مراکز اقامتی اعم از خانه مسافرها تا اطلاع ثانوی از پذیرش مهمانان و مسافران در واحدها خودداری نمایند و رزروهای قبلی لغو و نکات بهداشتی و ایمنی در واحدها به طور کامل رعایت گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 776

به "پذیرش مسافر در اقامتگاه های مازندران ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش مسافر در اقامتگاه های مازندران ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید