واکنش الهام علی اف به بحران ارمنستان

به گزارش مجله عکسها، رئیس جمهور آذربایجان درباره بحران ارمنستان گفت: اگر رهبران این کشور در زمان خود به حرف ما گوش می کردند به این شرایط گرفتار نمی شدند.

واکنش الهام علی اف به بحران ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در نشست خبری امروز آدینه خود با خبرنگاران که در سالگرد قتل عام خوجالی انجام گرفت، گفت: با آزاد کردن خاکمان از اشغال، انتقام قتل عام خوجالی را نیز گرفتیم.

در سال 1992 در جنگ قره باغ، نیروهای نظامی ارمنستان و بخشی از نیروهای روس که وارد منطقه شده بودند و نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان را عقب رانده بودند، اقدام به کشتار مردم منطقه خوجالی کردند که بنا بر آمار رسمی این رقم، 613 غیر نظامی از جمله 63 کودک را شامل می گردد.

وی با اشاره به تحولات در ارمنستان گفت: امروز این کشور دچار بحران است. اگر رهبران ارمنستان در زمان خود به حرف ما گوش می کردند به این شرایط گرفتار نمی شدند. ما هیچگاه در امور کشورهای دیگر دخالت نمی کنیم.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به توافق آتش بس بین این کشور و ارمنستان در روسیه گفت: توافق 10 نوامبر در حال انجام است و باید اجرا گردد. اگر این کشور توافق را اجرایی نکند در شرایط بدتری قرار خواهد گرفت.

علی اف ادامه داد: در مقابل ارمنستان چند انتخاب وجود دارد، اما برای آنها بهترین راه، انتخاب جهت اجرایی کردن توافق 10 نوامبر است. در غیر اینصورت شرایط بدتری هم می تواند برای آنها رخ دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1557

به "واکنش الهام علی اف به بحران ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش الهام علی اف به بحران ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید