مقاله: عوارض عسل و خربزه؛ آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟

به گزارش مجله عکسها، از نظر طب سنتی اگر چند ماده غذایی با طبع سرد یا طبع گرم را یکجا مصرف کنیم، باعث برهم خوردن تعادل طبع بدن می شود. زمانی که طبع بدن از تعادل خارج شود، دچار مسائلی خواهد شد؛ بنابراین توصیه می شود در طول روز به طور متعادل خوراکی هایی با طبع سرد و گرم مصرف کنید.

مقاله: عوارض عسل و خربزه؛ آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟

مواد غذایی مختلفی مانند خربزه و عسل و... با یکدیگر تداخل دارند. از نظر طب سنتی مصرف خربزه و عسل با یکدیگر مضر است و سبب بروز مسائل گوارشی خواهد شد. در این بخش دلیل تداخل مصرف هم زمان خربزه و عسل از نظر طب سنتی را آنالیز می کنیم.

خوردن خربزه با عسل از نظر علم پزشکی ضرری ندارد، اما اگر فردی بیماری نهانی داشته باشد و با مصرف این دو خوراکی بیماریش عود می نماید.

پس از خوردن خربزه و عسل و مخلوط شدن آن ها ترکیب های موجود در این دو ماده خوراکی با یکدیگر وارد واکنش شده و سبب به وجود آمدن یک ماده سفت و سخت می شوند، هضم این ماده سفت حاصل از ترکیب آنها، برای دستگاه گوارش سخت است بنابراین مصرف خربزه و عسل با هم ماده دیر هضم و بد هضمی را ایجاد می نماید که فرد را دچار دل درد های شدیدی می نماید. این دل درد ها اغلب سبب مرگ نمی شوند، اما طاقت فرسا هستند و در بعضی افراد انقباضات قولنجی شدید را سبب می شود.

منبع مقاله: عوارض عسل و خربزه؛ آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟

انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1922

به "مقاله: عوارض عسل و خربزه؛ آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: عوارض عسل و خربزه؛ آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید