مقاله: طرز تهیه زیتون شور خانگی: شیرین کردن زیتون به روش سنتی چگونه است؟

به گزارش مجله عکسها، روش سنتی و طبیعی شیرین کردن زیتون که از قدیم در مناطق زیتون خیز طارم زنجان مرسوم بوده است، شیرین کردن یا دریافت تلخی زیتون از طریق آب و نمک می باشد. در این روش طعم تلخی زیتون کاملا از بین نمی رود و مزه تلخ در حد کم که مطلوب ذایقه مردم ایران است، باقی می ماند. این روش به علت عدم مصرف مواد شیمیایی هواداران زیادی دارد. زیرا هم منافعی برای عامل تلخی زیتون در معالجه برخی از بیماری ها ثابت شده است و هم اینکه خطر افزودنی مواد شیمیایی (سدیم Na-oH) که ممکن است در کنسرو باقی مانده باشد وجود ندارد. روش کار به صورت زیر است:

مقاله: طرز تهیه زیتون شور خانگی: شیرین کردن زیتون به روش سنتی چگونه است؟

استفاده از مواد شیمیایی همواره ضررهای خاص خود را دارد و همواره انتخاب مواد غذایی سالم و اورگانیک توصیه می گردد با این حال شما می توانید از هر روشی که دوست داشتید برای تهیه زیتون شور بهره ببرید.

از روش شکستن یا خراشیدن پوست زیتون فقط برای تهیه زیتون شور شکسته استفاده می گردد و در روش دوم هرگز نباید از زیتون های آسیب دیده استفاده کرد.

ایجاد خراش می تواند به صورت خراشیدن پوست میوه زیتون از 4 طرف باشد و یا ضربه زدن به میوه زیتون به نحوه ای که پوست میوه خراشیده گردد و یا اینکه با چاقو از دو طرف زیتون برش های عمیقی تا هسته بزنید تا آب تا مرکز میوه ها نفوذ کند.

برای خنثی شدن به جامانده احتمالی سود به ازای هر 10 لیتر آب، 1 لیتر سرکه اضافه نمایید و پس از یک شبانه روز، آب سرکه را تخلیه کنید.

پس از اطمینان از تلخی زدایی زیتون ها، محلول تیره رنگ را با احتیاط دور بریزید.

برای تهیه زیتون شور با استفاده از مواد شیمیایی؛ ابتدا میوه های زیتون تازه چیده شده را که به رنگ سبز روشن با نقاط مایل به زرد رنگ هستند، پس از تمیزکردن و حذف میوه های زخمی و بیمار یا آفت زده درون ظرف مناسبی ریخته و آب معمولی به آن اضافه کنید تا اندازه ا که تا حدود cm 15 آب بالاتر از سطح زیتون ها قرار گیرد.

منبع مقاله: طرز تهیه زیتون شور خانگی: شیرین کردن زیتون به روش سنتی چگونه است؟

انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1943

به "مقاله: طرز تهیه زیتون شور خانگی: شیرین کردن زیتون به روش سنتی چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه زیتون شور خانگی: شیرین کردن زیتون به روش سنتی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید