مقاله: جشنواره بین المللی فیلم تورنتو

به گزارش مجله عکسها، این جشنواره در ده روز برگزار میشود، به این صورت که در اولین پنجشنبه بعد از روز کارگر در کانادا شروع میشود. در این جشنواره بین 300 تا 400 فیلم از سراسر دنیا نمایش داده میشود و بیش از 2500 شرکت نماینده دارد.این جشنواره به عنوان بستری برای معرفی و تبلیغ فیلم های جدید شناخته شده است. برای مثال، فیلم The Hurt Locker(2008) فیلمی در ژانر درام است که با بودجه کم درباره جنگ عراق ساخته شدو به دلیل نقد و آنالیز های مطلوب و خوبی که در TIFF دریافت کرد، توانست تعدادی از پخش نمایندگان فیلم را در ایالات متحده پیدا و جذب کند در ادامه شش جایزه اسکار در سال 2010 را دریافت کرد، از جمله اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد.از آنجا که TIFF همزمان با شروع فصل پاییز افتتاح میشود - زمانی که استودیوها اغلب فعالیت های مرتبط با رقابت با سایر فیلم ها برای اسکار را شروع می نمایند - بسیاری از فیلم هایی که در حال حاضر اولین حضورشان در جشنواره را تجربه مینمایند، با امید به ایجاد سر و صدای تبلیغاتی در جشنواره شرکت مینمایند. جدا از باز کردن راه برای برندگان آینده جایزه اسکار، TIFF همچنین عرصه ای فوق العاده برای فیلم ها و فیلمسازان کانادایی فراهم می نماید. برنامه های ویژه و خاصی بر روی فیلم های کوتاه کانادایی و فیلمسازان کانادایی متمرکز شده اند.

مقاله: جشنواره بین المللی فیلم تورنتو

این جشنواره در سال 2009 جایزه Peoples Choice را برای بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم در جشنواره Midnight Madness افزود که متشکل از فیلم های ژانرهای مختلف است.

در این جشنواره جوایز داوری در چندین بخش اعطا می گردد، از جمله بهترین فیلم سینمایی کانادایی و بهترین فیلم کوتاه کانادایی. جایزه محبوب Peoples Choice (انتخاب مردم) برای بهترین فیلم در TIFF تعداد زیادی از بینندگان بین المللی را ارج نهاده و با نظر آنها اعطا میگردد، از جمله این فیلم ها میتوان به ارابه های آتش (1981)، زیبایی آمریکایی (1999) و میلیونر زاغه نشین (2008) کرد.

منبع مقاله: جشنواره بین المللی فیلم تورنتو

انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1527

به "مقاله: جشنواره بین المللی فیلم تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: جشنواره بین المللی فیلم تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید