معرفی روستای سرطان خیز ایران در به اضافه مستند

به گزارش مجله عکسها، مستند طعم شور در جدیدترین قسمت برنامه به اضافه مستند با موضوع بیماری سرطان به روی آنتن خواهد رفت.

معرفی روستای سرطان خیز ایران در به اضافه مستند

به گزارش خبرنگاران، در این قسمت و پس از پخش این مستند به کارگردانی محمدحسین جبلی جوان، احمد مافی (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص رادیوتراپی) و رضا خدابخشی (پزشک متخصص سازمان تامین اجتماعی) مهمان برنامه خواهند بود.

این دو مهمان درباره موضوع گسترش سرطان در کشور، عوامل موثر بر آن و تاثیر سبک زندگی و غذایی مردم بر ابتلا به این بیماری صحبت خواهند کرد. همچنین محمدتقی فهیم و سعید قطبی زاده به نقد و آنالیز فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند طعم شور، مستندی علمی پژوهشی از گسترش بیماری سرطان در سطح کشور، تحت تاثیر سبک زندگی و مصرف مواد غذایی خطرآفرین است.

در این مستند، ضمن آنالیز عوامل ایجادکننده سرطان، تاثیر کودهای شیمیایی و دفع آفات و سموم کشاورزی به صورت تخصصی مورد بحث قرار می گیرد.

سوژه اصلی این مستند، روستایی در استان مازندران است که تعداد مبتلایان به سرطان در آن، بالاتر از میزان میانگین در سطح کشور است. مردم این روستا جلوی دوربین آمده و از عللی پرده برمی دارند که تاکنون اشاره کمتری به آن شده است. موضوع کشاورزی با کودهای شیمیایی، استفاده از سموم مختلف برای دفع آفات و.... از مهم ترین مباحثی هستند که توسط کشاورزان روستایی مورد بحث و آنالیز قرار گرفته است.

این مستند 40 دقیقه ای که به تهیه کنندگی روح الله رفیعی روز سه شنبه (23 بهمن ماه) ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد و تکرار آن روزهای چهارشنبه (24 بهمن) ساعت 9 و آدینه (26 بهمن ماه) ساعت 13:30 است.

به اضافه مستند برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می پردازد.

این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم هایی متنوع سه شنبه های هرهفته ساعت 20:30 به روی آنتن شبکه مستند می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 215

به "معرفی روستای سرطان خیز ایران در به اضافه مستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی روستای سرطان خیز ایران در به اضافه مستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید