ظریف: ما همیشه به متجاوزان درس های خوبی داده ایم

به گزارش مجله عکسها، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه ایران در طول تاریخ همیشه در برابر متجاوزان از خود دفاع نموده است، گفت: ما درس های خوبی به کسانی داده ایم که به (کشور) ما حمله نموده اند.

ظریف: ما همیشه به متجاوزان درس های خوبی داده ایم

به گزارش خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت وگو با شبکه ان بی سی که مشروح کامل آن هنوز پخش نشده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران برای انتها دادن به این وضعیت با آمریکا از ابزار نظامی علیه این کشور استفاده خواهد نمود، گفت: ما چنین کاری نخواهیم کرد. ما در طول 250 سال گذشته هرگز چنین کاری ننموده ایم. ما همیشه از خود دفاع نموده ایم. ما به کسانی که به ما حمله نموده اند درس های خوبی داده ایم.

ظریف در پاسخ به این سوالی درباره اینکه اگر فشار حداکثری (بر ایران) شکست بخورد، آیا رئیس جمهور آمریکا گزینه نظامی را روی میز قرار می دهد؟ گفت: این همیشه سیاست دولت آمریکا بوده که بگوید تمام گزینه ها هنوز روی میز است اما فکر نمی کنم که این مطابق چیزی باشد که همه ما در منشور سازمان ملل روی آن توافق نموده باشیم، مبنی بر اینکه استفاده از نیروی نظامی غیرقانونی است. تهدید به گزینه نظامی نیز غیرقانونی است.

گفت وگوی کامل وزیر امورخارجه کشورمان با ان بی سی که در تهران صورت گرفته، قرار است تا ساعاتی دیگر از این شبکه پخش گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 341

به "ظریف: ما همیشه به متجاوزان درس های خوبی داده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ما همیشه به متجاوزان درس های خوبی داده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید