طرح بازرسی استاندارد از اصناف قزوین شروع شد

به گزارش مجله عکسها، همزمان با ماه مبارک رمضان و با هدف رعایت حقوق شهروندان و جلوگیری از عرضه محصولات غیراستاندارد به ویژه مواد غذایی، طرح بازرسی و کنترل اصناف از سوی اداره کل استاندارد قزوین شروع شد.

طرح بازرسی استاندارد از اصناف قزوین شروع شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل استاندارد قزوین گفت: این طرح در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه و نظارت و کنترل بر عرضه و توزیع کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان شروع شده و در دست اجراست.

سیروس صارمی اضافه نمود: با شروع ماه مبارک رمضان و به دلیل حساسیت مصرف کالاها به خصوص در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا، طرح بازرسی و کنترل بازار به ویژه در حوزه صنایع غذایی اهمیت ویژه دارد و لازم است.

این مسئول اضافه نمود: اجرای این طرح تا خاتمه ماه مبارک رمضان ادامه دارد، به وسیله بازرسی و کنترل هایی که روی کالاهای پر مصرف این ماه انجام می گردد، از رسیدن موادغذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست مردم اطمینان حاصل می گردد و در صورت مشاهده کالای بی کیفیت یا فاقد علامت استاندارد، کالای مورد نظر توقیف و با فراورینمایندگان و عرضه نمایندگان آن برخوردهای قانونی انجام خواهد شد.

صارمی افرود: در اجرای این طرح انواع کالاهای پرمصرف از جمله آرد گندم، آرد برنج، زعفران، خرما، کشک مایع، شیرپاستوریزه و استرلیزه، قند، شکر، چای سیاه، پنیرلاکتیکی، پنیر خامه ای از سوی تیم های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می گیرند.

مدیرکل استاندارد قزوین با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه گفت: فراورینمایندگان موظف هستند برای فراوری این محصول از روغن های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن زولبیا و بامیه که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده نمایند.

صارمی اظهار کرد: این طرح تا خاتمه ماه رمضان ادامه خواهد داشت، از شهروندان درخواست می گردد به دلیل مشارکت در این طرح و اطمینان از کالاهای دارای نشان استاندارد، کد 10 رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد محصولات خریداری شده را را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال و در صورت عدم انطباق مشخصات دریافتی، موارد تخلف را به اداره کل استاندارد استان قزوین اطلاع رسانی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1056

به "طرح بازرسی استاندارد از اصناف قزوین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بازرسی استاندارد از اصناف قزوین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید