شرایط جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری یزد تسهیل گردد

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد میرمحمدی، ظهر سه شنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری استان یزد با اشاره به ظرفیت های استان یزد در حوزه گردشگری گفت: طی بعضی مراحل برای سرمایه گذاری در این حوزه بسیار پیچیده است و ناهماهنگی های بسیاری در این زمینه مشاهده می گردد که به سرعت باید این شرایط تغییر کند.

شرایط جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری یزد تسهیل گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی تاکید نمود: اگر فرایند کار طولانی و پیچیده باشد، سرمایه گذار در بخش دیگری سرمایه گذاری می نماید و این ظرفیت یزد به تدریج هرز می رود.

استاندار یزد از بافت تاریخی یزد و سایر شهرستان های استان نیز به عنوان ظرفیت های گردشگری استان یزد یاد و گفت: برای اینکه زندگی در بافت های تاریخی جریان داشته باشد، باید شرایط آن فراهم گردد و برای ساکنان، تسهیلات و رغبت در این زمینه ایجاد گردد.

امکانات در بافت های تاریخی هم برای گردشگران و هم برای ساکنان فراهم گردد

وی عنوان نمود: علاوه بر ساکنان بافت های تاریخی، ضروری است امکانات مورد احتیاج برای گردشگران نیز فراهم گردد و این امکانات باید در همه مناطق بافت تاریخی ایجاد گردد نه اینکه اقدامات و تسهیلات منحصر به مسجد جامع و محله فهادان باشد.

میرمحمدی همچنین با تاکید بر لزوم بازسازی بافت تاریخی بیان نمود: بخشی از بافت تاریخی در حال تخریب است و بعضی دیگر نیز به حال خود رها شده و باید از این بلاتکلیفی رها گردد زیرا این شرایط به هیچ وجه در شان استان یزد نیست.

جذب گردشگر احتیاجمند برنامه ریزی برای تامین زیرساخت ها است

استاندار یزد با بیان اینکه وقتی برای جذب گردشگر در استان برنامه ریزی می گردد، باید برای زیرساخت های گردشگری نظیر هتل، موزه و ... نیز برنامه ریزی گردد، گفت: برای تحقق این امر باید تعامل خوبی با بخش خصوصی و سرمایه گذاران برقرار گردد.

وی توضیح داد: برای اینکه گردشگری در استان یزد به نحو مطلوبی انجام گردد، باید همه موارد لازم از مراکز اقامتی گرفته تا راهنمایان تور، مراکز خرید و ... مدنظر مسئولان باشد و باید برای آن یک برنامه ریزی مدون انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 780

به "شرایط جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری یزد تسهیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری یزد تسهیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید