سهراب پور: مخالف برگزاری آزمون دکتری هستیم ، ساماندهی گرایش ها اولویت دارد خبرنگاران

به گزارش مجله عکسها، استاد دانشگاه شریف گفت: اکنون با برگزاری آزمون سراسری در مقطع دکتری حالتی به وجود آمده است که به ما دانشگاه ها میگوید از تمام کشور به مقداری دانشجو پذیرش کنید! که این موضوع با اصول علمی همخوانی ندارد.

سهراب پور: مخالف برگزاری آزمون دکتری هستیم ، ساماندهی گرایش ها اولویت دارد خبرنگاران

سعید سهراب پور استاد دانشگاه شریف در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: ما به شدت با برگزاری کنکور دکتری مخالف هستیم، زیرا دانشجویی که می خواهد وارد مقطع دکتری گردد باید به وسیله استاد انتخاب گردد، زیرا قرار است طبق نظر همان استاد به پژوهش بپردازد.

وی ادامه داد: بعضی ها معتقد هستند که اگر پذیرش به وسیله استاد دانشگاه باشد، در بعضی موارد ممکن است استاد دانشجوی خود را انتخاب کند. در پاسخ باید گفت اساتید به دنبال دانشجوی برتر هستند، در مواقعی ممکن است دانشگاه شریف دانشجویان بهتری داشته باشد و در بعضی موارد دانشگاه های دیگر، در هر صورت اساتید دانشجویان بهتر را پذیرش خواهند کرد.

سهراب پور توضیح داد: اکنون با برگزاری آزمون سراسری در مقطع دکتری حالتی به وجود آمده است که به ما دانشگاه ها میگوید از تمام کشور به مقداری دانشجو پذیرش کنید! که این موضوع با اصول علمی همخوانی ندارد.

وی توضیح داد: البته اکنون شورای عالی انقلاب فرهنگی میخواهد تصمیماتی را در این زمینه بگیرد و اولویت را به انتخاب استاد دانشگاه دهد.

استاد دانشگاه شریف در سرانجام خاطر نشان کرد: در زمینه حذف گرایش های مقطع دکتری نیز باید بگویم، ما معتقد هستیم که تعداد گرایش ها در مقطع تحصیلات تکمیلی زیاد شده است و احتیاج به ساماندهی به وسیله ادغام گرایش ها دارد که این موضوع اولویت دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1639

به "سهراب پور: مخالف برگزاری آزمون دکتری هستیم ، ساماندهی گرایش ها اولویت دارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهراب پور: مخالف برگزاری آزمون دکتری هستیم ، ساماندهی گرایش ها اولویت دارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید