رویداد معرفی محصولات نخستین کمپ هوش مصنوعی خبرنگاران نکست برگزار گردید

به گزارش مجله عکسها، بعد از گذشت 138 روز از آغاز کار کمپ هوش مصنوعی خبرنگاران نکست، امروز محصولات گروه های مختلف این کمپ آماده شده و اکنون زمان جذب سرمایه برای این محصولات رسیده است. خبرنگاران نکست به همین منظور چهارشنبه 29 آبان ماه 1398 برنامه ای برای معرفی این محصولات (Demo Day) برگزار کرد و تیم های نخستین کمپ هوش مصنوعی خبرنگاران نکست فرصت این را داشتند که ویژگی ها و امکانات محصولات خود را به نمایش بگذارند.

رویداد معرفی محصولات نخستین کمپ هوش مصنوعی خبرنگاران نکست برگزار گردید

در افتتاحیه این رویداد دکتر روح الله رحمانی، رئیس هیات مدیره خبرنگاران نکست، در خصوص اهمیت برگزاری کمپ هوش مصنوعی در خبرنگاران نکست گفت: همین الان کشور ما در هوش مصنوعی پیروزیت های زیادی دارد، اما روی کاغذ و نه در عمل. دستاوردهای هوش مصنوعی اکنون باید وارد صنعت گردد و به فراوری فناوری انجامد و این موضوعی است که در خبرنگاران نکست روی آن تمرکز نموده ایم.

سپس حمید محمدی، مدیرعامل و هم بنیانگذار خبرنگاران، در خصوص تبدیل شدن ایکامرس های بزرگ دنیا به بزرگترین فراورینمایندگان تکنولوژی در دنیا صحبت کرد که تعادل تکنولوژیک را در حوزه های خود رقم می زنند. به دلیل احتیاجها و پیچیدگی های کاری، این شرکت ها مدام به راهکار های جدید احتیاج دارند و این احتیاج به سولوشن منجر به نوآوری می گردد. مرحله بعد این است که این نوآوری ها خودشان احتیاجهای جدیدی خلق می نمایند که بقیه تکنولوژی ها هم باید با آنها هم سطح شوند. به این ترتیب تک کمپانی ها موتور محرک صنعت یک کشور در بخش های مختلف می شوند و احتیاجهای آنها تبدیل به محصولات تکنولوژیک مستقل می گردد. امروز خبرنگاران در حال فراوری فناوری در بخش های مختلف عملیات و لجستیک و … است. با توسعه خبرنگاران احتیاجهای تکنولوژیک ما هم بسیار گسترده شده است. طراحی زیرساخت لجستیک برای ارسال کالاها به استان ها، شهرها و روستاهای ایران به شکل منظم و در کمترین زمان ممکن احتیاج به توسعه راهکار های تکنولوژیک دارد. امروز خبرنگاران به بیش از 11 هزار روستا در کمترین زمان سفارش ارسال می نماید و ما امیدواریم استارتاپ های امروز بتوانند برای چنین چالش هایی راهکار های تکنولوژیک پیدا نمایند.

بهروز فروتن، بنیانگذار صنایع فروتن، مهمان ویژه این برنامه بود که به عنوان یک کارآفرین پیروز معتقد است برای کارآفرینی باید بومی فکر و دنیای عمل کرد. توصیه بنیانگذار شرکت بهروز به کارآفرینان جوان این است که رقابت باید در کیفیت باشد و با اهرم اندیشه می توان دنیا را به تحرک وا داشت.

مجید قاسمی، مدیرعامل فیدیبو، به عنوان کارآفرینی جوان اولین موضوعی که یک تیم باید به آن دقت داشته باشد را فرهنگ سازمانی مطرح نمود و گفت: شفافیت و صحبت کردن راجع به همه مسائل کاری، اولین قدم ساختن فرهنگ کار تیمی است. وقت گذاشتن برای صحبت کردن و درک کردن شرایط همه اعضای گروه، همیشه بهترین راهکار ها را به دنبال دارد. همچنین توجه به تکنولوژی و توسعه راهکار های تکنولوژیک همیشه مهم است و تکنولوژی چیزی است که همیشه می توان روی آن سرمایه گذاری بلندمدت داشت تکنولوژی است. عامل مهم دیگر در جهت پیروزیت داشتن پیش بینی برای مسائل اقتصادی و ثبت هزینه هایی است که از کار خارج یا وارد می گردد و باید اثری که به جا می گذارد همیشه بررسی گردد.

امیر صالحی، مدیرعامل خبرنگاران نکست، درباره خبرنگاران نکست شرح داد: خبرنگاران نکست اول آبان سال گذشته با همکاری گروه هم آوا شروع به کار کرد. خبرنگاران نکست یک ترکیب هیبریدی از شتابدهنده و استارتاپ استودیو است که با تمرکز روی هوش مصنوعی کمپ استارتاپی برگزار می نماید. در واحد پژوهش خبرنگاران هم پژوهش میان دانشگاه و صنعت انجام می گردد.

معرفی محصولات طراحی شده در کمپ هوش مصنوعی خبرنگاران نکست

بعد از صحبت های مدیران خبرنگاران، خبرنگاران نکست و کارآفرینان پیروز نوبت به ارائه نتایج کار تیم های کمپ هوش مصنوعی خبرنگاران نکست رسید. هر کدام از تیم ها در فرصت چند دقیقه ای، محصول خود را معرفی کردند و شرح دادند که این محصول چطور می تواند راهکاری موثر در بخشی از صنعت و به خصوص کسب وکارهای آنلاین باشد.

تیم KOUVENTA ربات هوشمندی برای ایجاد تحول در سرویس های امور مشتریان طراحی نموده که 24 ساعته و هر روز هفته در دسترس است و برای شبکه های اجتماعی هم قابل استفاده است. همچنین با افزایش تعداد تماس ها این سیستم می تواند خود را بهبود بخشد و پیشنهادهای بهتر ارائه دهد.

تیم OPTIME سرویس هوش مصنوعی در زمینه لجستیک طراحی نموده است که برنامه ریزی مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهینه سازی جهتهای ارسال سفارش و کمینه کیلومتر طی شده در کمترین زمان ممکن انجام می دهد. این محصول اکنون در بخش لجستیک خبرنگاران هم در حال اجرای آزمایشی است.

تیم COGNIA این فرصت را به کسب وکارها می دهد که ارتباط بهتری با کاربران خود به صورت شخصی سازی شده برقرار کند. کسب وکارها باید کاربران و رفتار دیجیتال کاربر را به خوبی بشناسند تا بتوانند احتیاج کاربر را زودتر و با راهکار های بهتر حل نمایند.

تیم EVOKE به پیدا کردن شبیه ترین محصول مورد نظر در بازارهای آنلاین از روی تصاویری که به برنامه داده می گردد، یاری می نماید. برنامه های آینده این تیم، طراحی پیشنهاد استایل و امکان مقایسه قیمت ها است.

اعضای تیم GECKO معتقدند امروز زمان آن رسیده که از کامپیوترها بخواهیم زبان ما را بفهمند و احتیاج ما را رفع سازند. هدف پردازش زبان طبیعی نزدیک کردن زبان انسان به زبان کامپیوتر است. سیستم پردازش متن فارسی ویژگی هایی مثل بررسی احساسی و حذف محتوای تکراری دارد.

تیم SAGE AI به ایجاد تجربه خرید ایده آل و ارائه پیشنهاد بهترین زمان انجام خرید یاری می نماید. بررسی سبد خرید و پیشنهاد اضافه کردن محصولات به سبد خرید از جمله امکاناتی است که این محصول در اختیار کسب وکارها می گذارد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 636

به "رویداد معرفی محصولات نخستین کمپ هوش مصنوعی خبرنگاران نکست برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد معرفی محصولات نخستین کمپ هوش مصنوعی خبرنگاران نکست برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید