در شرایط فعلی، دولت ساماندهی بازار و نقدینگی مشاغل را بر عهده گیرد

به گزارش مجله عکسها، با شدت دریافت شیوع ویروس کرونا در کشور، سرنوشت بسیاری از مشاغل خرد و کلان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و در این شرایط کارشناسان و فعالان مالی بر ضرورت حمایت دولت از کسب و کارها تاکید دارند. سیزدهم اسفندماه رئیس اتاق ایران طی نامه ای به رئیس جمهور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اثرات آن بر اقتصاد، ضمن ابراز نگرانی در خصوص شرایط کسب وکارهای خدماتی، کوچک و متوسط و بنگاه های عظیم بالادستی، 8 پیشنهاد برای جبران بخشی از آسیب ها ارائه کرد. همچنین رؤسای سه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تعاون، اصناف نامه ای به رئیس جمهوری نوشتند و در این نامه خواهان حمایت ویژه از بنگاه ها و کسب و کارها تا شهریور 99 شدند تا رکود شدید رخ ندهد. در راستای حمایت هایی که بخش خصوصی احتیاج دارد تا 40 درصد اقتصاد کشور را زنده نگه دارد.

در شرایط فعلی، دولت ساماندهی بازار و نقدینگی مشاغل را بر عهده گیرد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ آنلاین کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در همین زمینه، ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به پیشنهادهای ارایه شده از سوی مجلس بخش خصوص در راستای حمایت از کسب وکارها، تاکید داشت: پیشنهادهای ارایه شده جمع بندی نظرات کمیسیون های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است.

او در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با تاکید بر اینکه در شرایط بحرانی امروز، کسب وکارهای کوچک و متوسط بیش از سایر کسب و کارها دچار خسارت شدند، پیشنهاد داد تا دولت برای حمایت از این مشاغل هرچه سریعتر دست به کار گردد و ساماندهی نقدینگی و فراوریات آن ها را بر عهده گیرد.

روغنی اضافه کرد: در شرایطی که به دلیل اعمال تحریم ها قدرت خرید مردم از ابتدای سال با کاهش همراه بوده و حالا با شیوع ویروس کرونا، مردم تمایلی به خرید آنچنانی ندارند، دولت باید مستقیما به بازار فراوریات ورود کند و خود عهده دار خرید فراوریات مشاغل با هدف تامین نقدینگی کسب و کار گردد.

رئیس کمسیون صنایع اتاق ایران در ادامه به تشریح مسولیت اجتماعی فعالان مالی در شرایط بحرانی پرداخت و اعلام کرد: فعالان مالی در شرایط بحرانی امروز نشان دادند که چگونه در کنار مردم هستند. شاهد بودیم که با گسترده تر شدن شیوع ویروس کرونا، بعضی کارخانه ها راستا خط فراوری خود را تغییر دارند و حتی به رایگان اقدام به فراوری محصولات مورد احتیاج بازار کردند. اما وظیفه فعالان مالی در شرایط بحرانی تنها این نیست که با قیمت مناسب اقدام به فراوری محصولاتی نمایند که در بازار با کمبود روبرو هستند. حمایت عاطفی و اخلاقی و در کنار مردم بودن بخش مهم دیگری از این مسوولیت است که خوشبختانه فعالان مالی نشان دادند از عهده این وظیفه به خوبی برمی آیند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 927

به "در شرایط فعلی، دولت ساماندهی بازار و نقدینگی مشاغل را بر عهده گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شرایط فعلی، دولت ساماندهی بازار و نقدینگی مشاغل را بر عهده گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید