خرید دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در دستور کار حفاظت محیط زیست

به گزارش مجله عکسها، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از رایزنی برای خرید دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در استان خبر داد.

خرید دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در دستور کار حفاظت محیط زیست

اکبری مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار از ،گفت: از محل اعتبارات اختصاص داده شده به این سازمان جهت مقابله با پدیده گرد و غبار، اعتباری بالغ بر 2میلیارد و 800 میلیون تومان به ایستگاه های سنجش گرد و غبار در استان اختصاص داده شده است.

او با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده به سازمان حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: طرح ها و پروژ های متعددی در خصوص مقابله و همچنین کاهش پدیده گرد و غبار در استان تعریف شده است.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر 3 ایستگاه سنجش کیفی هوا در استان موجود است اضافه کرد: یک ایستگاه در مرکز استان و دو ایستگاه دیگر در شهرستان های نهبندان و سرایان مستقر هستند.

  • حرکت بیابان در خراسان جنوبی/رشد 55 درصدی مساحت کانون های بحرانی

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی شرح داد: با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متأثر از پدیده گرد و غبار و با وجود 35 کانون بحرانی گرد و غبار در استان، این سازمان نیازمند ایستگاه ها بیشتری در خصوص کنترل، پایش و آنالیز گرد و غبار است.

او اضافه کرد: برنامه ریزی لازم در خصوص حفظ و نگهداری ایستگاه های سنجش موجود در استان اجرا شده و مقدمات کار برای انعقاد قرارداد در خصوص خرید دو ایستگاه جدید در حال انجام است .

اکبری با اشاره به این موضوع که بیش از 2 میلیون هکتار از وسعت استان را کانون های بحرانی فرسایش بادی تشکیل داده است گفت: فعالیت های انسان ساز بر این موضوع اثرات مخرب بسزایی گذاشته است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1219

به "خرید دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در دستور کار حفاظت محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در دستور کار حفاظت محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید