خبرنگاران کاهش 30 درصدی ذخایرخونی در شهرستان ری

به گزارش مجله عکسها، شهرری - خبرنگاران - مسئول مرکز جامع اهدای خون شهرری گفت: همزمان با شروع عمل های جراحی در مراکز درمانی این شهرستان و پس از شیوع کرونا، آمار مراجعه به پایگاه های انتقال خون در شهرستان ری 30 درصد کاهش یافته و این در حالی است که نیاز بیماران به خون و فرآورده های آن دائمی و مستمر است.

خبرنگاران کاهش 30 درصدی ذخایرخونی در شهرستان ری

مهدی عظیمی روز چهارشنبه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: خوشبختانه تا به امروز به وضع بحرانی در خصوص ذخایر خونی نرسیده ایم اما کاهش مراجعه برای اهدای خون در استان تهران و شهرستان ری به دنبال شیوع کرونا نگران کننده است

وی با اشاره به اینکه درایام رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی میزبان مراجعه کنندگان اهدا خون هستیم ادامه داد: مرکز جامع اهدا خون شهرری در روزهای چهارشنبه تا جمعه درایام ارتحال امام خمینی (ره) میزبان مراجعه کنندگان است بنابراین از مردم متدین وهمیشه درصحنه شهرری دعوت کرده تا با مراجعه به مرکز انتقال خون در شهرستان ری به کمک بیماران در گروه های خونی منفی بشتابند.

این مسئول با بیان اینکه هر مورد اهدای خون می تواند به نجات جان چندین انسان بیمار کمک کند افزود: بررسی های به عمل آمده پزشکی نشان می دهد هیچ ارتباطی بین اهدای خون و ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی و همه تمهیدات بهداشتی و پروتکل های لازم در این خصوص در مرکز انتقال خون شهرستان ری رعایت می شود،گفت: در بدو ورود به این مراکز میاع ضدعفونی کننده برای پاک شدن کفش ها و همچنین دست ها تعبیه شده و تب سنجی انجام می شود و اجازه پذیرش افراد با وضع مشکوک داده نمی شود.

مسئول مرکز جامع انتقال خون شهرری اظهار داشت: محیط معاینه و سالن های انتظار و خون گیری از جمله تخت های اهدا و پذیرایی به طور مستمر ضدعفونی می شوند و همه تجهیزات مصرفی در این خصوص یکبار مصرف، بهداشتی و استریل شده هستند.

مهدی عظیمی یادآورشد: اهدا کنندگان خون از ساعت هشت صبح تا هفت شب می توانند درزمینه اهدا خون اقدام ومراجعه کنند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1135

به "خبرنگاران کاهش 30 درصدی ذخایرخونی در شهرستان ری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 30 درصدی ذخایرخونی در شهرستان ری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید