خبرنگاران پارک علم و فناوری سلامت در مشهد افتتاح شد

به گزارش مجله عکسها، مشهد- خبرنگاران- نخستین پارک علم و فناوری سلامت در شمال شرق کشور روز یکشنبه طی مراسمی در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد.

خبرنگاران پارک علم و فناوری سلامت در مشهد افتتاح شد

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: اقتصاد سلامت یکی از فعالترین اقتصادها بویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به شمار می رود.

دکتر محسن تفقدی اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با قدمت 70 ساله و داشتن 900 عضو هیات علمی، 9 هزار دانشجو و همچنین هشت سال سابقه فعالیت در زمینه فناوری سلامت صبغه طولانی در حوزه اقتصاد سلامت دارد.

وی ادامه داد: راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت در راستای ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال 92 پیگیری شده که با فراهم آمدن مقدمات و زیرساخت های لازم این مجوز از شورای گسترش وزارت بهداشت در سال 1397 اخذ شد و امروز در پژوهشکده بوعلی آغاز به کار کرد.

وی گفت: در پارک علم و فناوری سلامت بیشتر متمرکز به حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، آی.تی سلامت و فناوری در زیرمجموعه هایی مانند بایوتکنولوژی، فناوری سلامت، انفورماتیک پزشکی و علوم شناختی هستیم.

تفقدی اضافه نمود: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فضایی به مساحت 50 هزار متر مربع مناسب برای فعالیت های پارک علم و فناوری سلامت راه اندازی شده است که رویکرد اصلی آن حمایت و تسهیل گری بویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حدود 100 شرکت فناور در مراکز رشد همکاری دارد که 15 شرکت از این تعداد دانش بنیان بوده و سابقه خوبی در این زمینه دارند، بطوریکه اولین محصول مبتنی بر فناوری نانو حوزه دارویی در کشور به نام سینادوکسوزن در این دانشگاه ساخته شده است.

وی گفت: در این مرکز چند داروی دیگر در حوزه نانو برای درمان سالک و بیماری های دیگر با دانش فنی به فراوری رسیده است.

تفقدی وجود 30 بیمارستان در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی را پشتوانه و ظرفیت مطلوبی در حوزه اقتصاد سلامت دانست و اضافه نمود: این بیمارستان ها بیش از 70 درصد بازار مالی محصولات فراوری شده در حوزه سلامت را پوشش می دهند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با داشتن بیش از 9 هزار دانشجو و 23 هزار کارمند بهداشتی و درمانی و 50 مرکز تحقیقاتی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 888

به "خبرنگاران پارک علم و فناوری سلامت در مشهد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پارک علم و فناوری سلامت در مشهد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید