خبرنگاران میانگین بارش باران در کرمانشاه به 446 میلی متر رسید

به گزارش مجله عکسها، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش های نسبتا خوب 48 ساعت اخیر میانگین بارندگی سال جاری استان را به 446 میلی متر رساند.

خبرنگاران میانگین بارش باران در کرمانشاه به 446 میلی متر رسید

علی محمد زوراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: میانگین بارش باران در استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر 98 تا 6 اردیبهشت 99) تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که بیش از 765 میلی متر بوده 42 درصد کاهش ولی نسبت به دوره بلندمدت یک درصد افزایش نشان می دهد.

وی توضیح داد: در 48 ساعت اخیر بیشترین بارش از ثلاث باباجانی با 77 میلی متر، پاوه با 42 میلی متر و کرمانشاه با 30.3 میلی متر گزارش شد.

زوراوند ادامه داد: در این مدت سرپل ذهاب، گهواره و کرند غرب نیز کمترین بارش را به نام خود ثبت کردند به گونه ای که بارندگی در این مناطق از یک و نیم تا چهار و نیم میلی متر رخ داد.

پاوه پربارش ترین شهر استان

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، پاوه را پربارش ترین نقطه استان در سال زراعی جاری معرفی و مطرح نمود: میزبان بارش ها در این منطقه به 623.5 میلی متر رسیده که البته نسبت به سال قبل و دوره بلندمدت به ترتیب 57 و 11 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ثلاث باباجانی با حدود 548 میلی متر و روانسر با 636.3 میلی متر بارندگی در سال زراعی جاری درر رده های دوم و سوم شهرهای پربارش استان قرار دارند.

زوراوند، میزان بارش های سال جاری شهر کرمانشاه را نیز حدود 526 میلی متر عنوان و توضیح داد: این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی گذشته که نزدیک به 677 میلی متر بود 22 درصد کاهش ولی در مقایسه با دوره بلند مدت 33 درصد افزایش نشان می دهد.

تداوم بارندگی و وزش شدید باد در کرمانشاه

معاون هواشناسی استان کرمانشاه همچنین از تداوم فعالیت سامانه فعال در جو استان تا روز اواخر فردا (یکشنبه) اطلاع داد و گفت: علاوه بر بارش باران، وزش شدید باد، رگبار باران و رعد برق و غبارآلود شدن هوا از دیگر پیامدهای این سامانه خواهد بود.

وی گفت: انتظار می رود در روز یکشنبه شاهد بارش باران در اغلب نقاط استان باشیم که البته بارش ها برای پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی، کنگاور، هرسین و صحنه بیشتر از سایر نقاط خواهد بود.

زوراوند در انتها نسبت به رگبار پراکنده تگرگ در بعضی از نقاط استان نیز هشدار داد و گفت: این موضوع سبب آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1051

به "خبرنگاران میانگین بارش باران در کرمانشاه به 446 میلی متر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میانگین بارش باران در کرمانشاه به 446 میلی متر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید