جنجال سلام نظامی بازیکنان تیم ملی ترکیه

به گزارش مجله عکسها، بازیکنان تیم ملی ترکیه در بحبوبه شروع تحقیقات اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در رابطه با سلام نظامی پس از پیروزی مقابل آلبانی در انتخابی یورو 2020، بار دیگر در جریان دیدار مقابل فرانسه حرکت جنجال برانگیز خود را تکرار کردند.

جنجال سلام نظامی بازیکنان تیم ملی ترکیه

ایرنا نوشت: یوفا پیش از این تحقیقات خود را در مورد شادی بازیکنان تیم ملی ترکیه در حین دیدار مقابل آلبانی و پس از آن، شروع نموده بود؛ براساس مقررات یوفا بروز هرگونه رفتاری که به نوعی بیانیه ای سیاسی تلقی گردد، ممنوع است.

با این حال، بازیکنان ترکیه بار دیگر و در جریان دیدار مقابل تیم ملی فرانسه در استادو فرانس بدنبال گل دقایق پایانی و تساوی بخش کان آیهان، به صف شده و سلام نظامی دادند.

مِرت گونوک دروازه بان ترکیه به همراه تعدادی از نیمکت نشینان به بوراک ییلماز کاپیتان این تیم ملحق شده و در حرکتی که به وضوح در حمایت از اقدام نظامی ترکیه علیه نمودهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور انجام شد، رو به جمعیت حاضر در استادیوم سلام نظامی دادند.

این در حالی بود که مریه دمیرال، گلزن ترکیه را به پیوستن به این جمع ترغیب کرد؛ اقدامی که در نهایت به درگیری شدید لفظی مابین این 2 منجر شد؛ با این وجود آیهان بدون پیوستن به جمع راه خود را به سمت میانه زمین پیش گرفت.

آیهان و کِنان کارامان مهاجم تیم ملی ترکیه هر 2 در باشگاه فورتونا دوسلدورف آلمان توپ می زنند؛ باشگاهی روز آدینه با انتشار بیانیه ای از دخالت در هر گونه رفتار با انگیزه سیاسی فاصله گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 544

به "جنجال سلام نظامی بازیکنان تیم ملی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال سلام نظامی بازیکنان تیم ملی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید