تفاوت زندگی در کانادا و آمریکا چیست؟

به گزارش مجله عکسها، این که آیا کانادا کشور بهتری برای زندگی است یا آمریکا نه تنها سوالی است که تمام کسانی قصد مهاجرت دارند از خود می پرسند بلکه خود کانادایی ها و آمریکایی ها هم این سوال همواره از خود می پرسند که بسیار سوال خوبی است این دو کشور با وجود این که بسیار به هم نزدیک هستند تا حدی که آمریکایی ها به کانادا کلاه آمریکا می گویند اما با هم تفاوت های زیادی نیز دارند که باید آن ها را در نظر گرفت ما در این مطلب این دو کشور از نظر تفاوت در سیستم آموزشی، شرایط شغلی، بیمه و سلامت،رفاه و امنیت مقایسه خواهیم کرد تا به شما یاری کنیم که بتوانید خانه دوم خود را راحت تر انتخاب کنید.

تفاوت زندگی در کانادا و آمریکا چیست؟
  • سیستم آموزشی

هم کانادا و هم آمریکا از نظر سیستم آموزشی کشور هایی هستند که از بیشتر کشورها قوی تر هستند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

تحصیلات پایه: آمریکا از نظر تحصیلات پایه با توجه به رنکینگ از 70 کشور برتر دنیا رتبه 25 را دارد اما کنادا با اختلاف زیاد رتبه 7 را در رنکینگ دنیای دارد که در این مورد کانادا از آمریکا بهتر است.

تحصیلات دانشگاهی: در مورد تحصیلات دانشگاهی کانادا در حدود 22 دانشگاه معتبر در 500 دانشگاه برتر دارد اما آمریکا بدون شک در این مورد از کانادا بسیار قویتر است و علت این وجود 41 دانشگاه آمریکا در لیست 100 دانشگاه برتر دنیاست که کانادا تنها 3 دانشگاه را در این لیست دارد پس در این زمینه آمریکا از کانادا بهتر است.

هزینه تحصیل: از نظر هزینه تحصیلی آمریکا حدود 52 درصد درآمد متوسط یک فرد را به خود اختصاص می دهد که بیشتر از دو برابر هزینه تحصیل در کانادا که 22 درصد است می باشد پس در نتیجه با این که آمریکا دانشگاه های بهتری دارد ولی کانادا از نظر هزینه بسیار بهتر از آمریکاست.

میزان قبولی از دانشگاه: در کانادا حدود 59 درصد افراد 25 تا 34 سال از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و در آمریکا حدود 47 درصد از این افراد تحصیلات خود را تا اخذ مدرک ادامه می دهند که یعنی کانادا از این نظر از آمریکا بهتر است.

  • شرایط شغلی

نرخ بیکاری: نرخ بیکاری هم در کانادا و هم در آمریکا بسیار پایین است نرخ بیکاری در آمریکا 4.4 درصد و در کانادا حدود 6.6 درصد است.

میانگین حقوق سالیانه: با توجه به این که آمریکا قدرتمندترین اقتصاد دنیا است پس در نتیجه میانگین حقوق سالیانه در آمریکا از کانادا بیشتر است به طور دقیق میانگین حقوق سالیانه در آمریکا 60 هزار دلار و در کانادا 48 هزار دلار است.

میزان مالیات فردی: میزان مالیات فردی برای هر نفر در آمریکا حدود 39.6 درصد و در کانادا حدود 33 درصد است.

هزینه زندگی: آمریکا از نظر هزینه زندگی در 122 کشور رتبه 18 را دارد و کانادا رتبه 27 را دارد که کانادا را تبدیل به کشور ارزان تری برای زندگی می نماید.

  • بیمه و سلامتی

با این که آمریکا از نظر مالی و همچنین داشتن دانشگاه های عالی از کانادا بهتر است اما کانادا از نظر بیمه بسیار از آمریکا قوی تر است.

میزان اضافه وزن در بزرگسالان: میزان اضاف وزن در کانادا حدود 28 درصد و در آمریکا حدود 33 درصد است.

میانگین طول عمر: میانگین طول عمر در کانادا حدود 81 سال و در آمریکا حدود 79 سال است.

  • رفاه

باید گفت که مهمترین نکته برای زندگی در یک کشور میزان رفاه ، آسایش و شادابی در یک کشور است.

میزان شادابی: آمریکا در بین 141کشور از نظر شادابی رتبه 21 و کانادا رتبه 9 را دارد که کانادا را تبدیل به یکی از شادترین نقاط دنیا می نماید.

میزان بی خانمانی: بی خانمانان در آمریکا در 0/18 درصد جامعه و در کانادا 0/44 درصد تشکیل می دهند.

میزان خودکشی: میزان خودکشی در آمریکا بین هر 100 هزار نفر 9.9 و در کنادا 10.1 است.

  • کلام آخر

با توجه به آمار بالاشما می توانید تا حد زیادی مقصد خود و کشوری که می خواهید تبدیل به خانه دوم شما گردد را برای مهاجرت انتخاب کنید.

منبع: زانکو
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1297

به "تفاوت زندگی در کانادا و آمریکا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت زندگی در کانادا و آمریکا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید