تحقق حفاظت کامل از قلعه یالدور با مشارکت شورای شهر و شهرداری مرند

به گزارش مجله عکسها، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، حفاظت کامل از قلعه یالدور را فرادستگاهی مطرح نمود و تحقق این امر را با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری مرند ممکن دانست.

تحقق حفاظت کامل از قلعه یالدور با مشارکت شورای شهر و شهرداری مرند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اشاره به اینکه شهرستان مرند به واسطه تعدد اماکن تاریخی، جاذبه های گردشگری و طبیعی یکی از شاخص ترین نقاط گردشگری استان است، گفت: در راستای حفظ و صیانت میراث فرهنگی این شهرستان، این اداره کل اقدامات مناسبی انجام داده است.

آبدار در این راستا گفت: در حال حاضر حصار کشی، قلعه 6هزار ساله یالدور مرند با همکاری شهرداری این شهرستان در حال اجرا است، در صورت اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و تخصیص اعتبار ملی عملیات کاوش و باستان شناسی در محوطه این قلعه توسط کارشناسان این اداره کل شروع خواهد شد.

او در ادامه به مرمت حمام قاضی این شهرستان اشاره نمود و گفت: بنا به پیشنهاد شهرداری مرند مبنی بر مرمت مشارکتی این حمام، در صورت موافقت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اخذ اعتبار ملی جهت پیش برد این هدف، مرمت مشارکتی حمام قاضی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به مراحل حفاظتی محوطه مسجد جامع مرند و مسجد بازار اشاره نمود و گفت: در راستای سامان دهی، مرمت و زیباسازی محوطه این دو مسجد، اقداماتی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اجرا شده بود که با نظارت کارشناسان اداره کل به اتمام رسیده است.

او با بیان این که ایستگاه راه آهن یام شهرستان مرند جزو قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن ایران محسوب می گردد، گفت: این ایستگاه طی روزهای گذشته در نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور، به همراه شش اثر دیگر آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

آبدار در انتها به درخواست شهرداری مرند در مورد ایجاد موزه برای مجموعه دار مرندی اشاره نمود و گفت: در این راستا پس از ارائه طرح محتوایی و رعایت الزامات موزه توسط مجموعه دار، مراحل اخذ مجوز موزه توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی آنالیز خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 686

به "تحقق حفاظت کامل از قلعه یالدور با مشارکت شورای شهر و شهرداری مرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق حفاظت کامل از قلعه یالدور با مشارکت شورای شهر و شهرداری مرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید