تاکید علی اف بر عدم مداخله طرف های دیگر در مناقشه قره باغ

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران : رئیس جمهوری آذربایجان توضیح داد، کشورش نمی خواهد طرف های دیگری در درگیری منطقه قره باغ مداخله نمایند.

تاکید علی اف بر عدم مداخله طرف های دیگر در مناقشه قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در سخنانی به شبکه تلویزیونی ARD آلمان در پاسخ به این سوال که آیا باکو منتظر یاری ترکیه است یا خیر، گفت: انتظار مداخله کشور سومی را نداریم. امکان مداخله هیچ کشوری وجود ندارد، زیرا کشورهای اطراف ما همه شریک و دوستمان هستند.

وی اضافه کرد: ارمنستان طبق اطلاعات طرف آذربایجانی از کشورهای دیگر می خواهد در این درگیری ها شرکت نمایند اما من مطمئن هستم که این مساله رخ نمی دهد.

علی اف تاکید نمود: این نزاع بین ما و ارمنستان است و همه باید از مداخله در آن پرهیز نمایند. جنگنده های اف-16 ترکیه در آذربایجان در این نزاع حضور ندارند.

پیش از این ارمنستان جمهوری آذربایجان را به یاری دریافت از ارتش ترکیه و توانمندی های آن در عملیات نظامی خود در قره باغ متهم نموده بود. در حالی که باکو و آنکارا این اتهامات را رد و تاکید نمودند که حمایت ترکیه از باکو ماهیت سیاسی دیپلماتیک و معنوی دارد و نظامی نیست.

علی اف گفت، کشورش آماده حضور بر سر میز مذاکرات با هدف حل این نزاع است اما مدت زمان این درگیری ها در قره باغ به ارمنستان بستگی دارد که سه توافق آتش بس در این منطقه را نقض نموده است.

وی ادامه داد: تنها ارمنستان است که می تواند با اعلام شکست خود و پیروزی ما و بعد از آن آزادسازی بخشی از اراضی (در قره باغ) توسط ما به این جنگ انتها دهد.

علی اف در ادامه گفت: این منطقه را به یک شکلی آزاد خواهیم کرد.

پیش از این نخست وزیر ارمنستان از رئیس جمهوری روسیه خواسته بود، پیرامون یاری به ارمنستان برای تضمین امنیت خود در سایه تداوم درگیری در قره باغ رایزنی کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1360

به "تاکید علی اف بر عدم مداخله طرف های دیگر در مناقشه قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید علی اف بر عدم مداخله طرف های دیگر در مناقشه قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید