بخشنامه بخشودگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان سیل زده ابلاغ شد

به گزارش مجله عکسها، به منظور حمایت از مودیان مالیاتی آسیب دیده در استان های سیل زده، بخشنامه بخشودگی 50درصدی مالیات بر درآمد این مودیان ابلاغ شد.

بخشنامه بخشودگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان سیل زده ابلاغ شد

به گزارش ، به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، محمدقاسم پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ابلاغ بخشنامه نحوه بخگرددگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان استان های سیل زده به ادارات کل امور مالیاتی، جزییات بخگرددگی مالیاتی این دسته از مودیان را تشریح کرد.

پناهی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به منظور حمایت از مودیان مالیاتی آسیب دیده در استان های سیل زده، بخشنامه بخگرددگی 50درصدی مالیات بر درآمد این مودیان را ابلاغ نموده است، گفت: این بخگرددگی که براساس مصوبه مورخ 18/1/1398 هیات وزیران درخصوص ماده 165 قانون مالیات های مستقیم تصویب شده، مربوط به عملکرد تا خاتمه سال 1397 است.

حقوق های زیر 2 میلیون و 750 هزار تومان از مالیات معاف شدند

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص جزییات این بخشنامه اضافه کرد: بدهی مالیات بر درآمد مودیان استان های سیل زده، مربوط به عملکرد تا خاتمه 97 که بیش از پنجاه درصد(50%) اموال آن ها در اثر وقوع سیل فروردین 98 از بین رفته است، با رعایت ماده (8) اصلاحی آیین نامه اجرایی ماده (165) قانون مالیات های مستقیم بخگردده می گردد.

پناهی با بیان اینکه سایر مودیان خسارت دیده در سیل اخیر با هر میزان خسارت نیز امکان بهره مندی از تسهیلات مالیاتی در مورد کسر زیان وارده از درآمد مشمول مالیات را دارند، توضیح داد: طبق آیین نامه ماده 165 قانون مالیات های مستقیم، اگر در سیل اخیر به دارایی های مودیان مالیاتی آسیب وارد شده و از بین رفته یا خسارت دیده باشد، این خسارت از درآمد مشمول مالیات سال یا سال های بعد تا سقف زیان وارده قابل کسر خواهدبود.

وی تاکید نمود: مودیان مالیاتی برای استفاده از این بخگرددگی ها و تسهیلات می بایست درخواست کتبی خود را به اداره امور مالیاتی محل تسلیم کنند. بر اساس مصوبه هیات وزیران، استان های سیل زده توسط وزارت کشور مشخص می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 265

به "بخشنامه بخشودگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان سیل زده ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه بخشودگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان سیل زده ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید