انگلیس نقش ژاندارم را برای بحرین ایفا می نماید

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران: یک نویسنده انگلیسی حمایت کشورش از نقض حقوق بشر و سرکوبگری رژیم بحرین علیه فعالان سیاسی و مدنی این کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: انگلیس نقش ژاندارم را برای بحرین ایفا می نماید.

انگلیس نقش ژاندارم را برای بحرین ایفا می نماید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، الیستر سلون در مقاله با عنوان آیا انگلیس دنباله رو و تابع بحرین شده است؟ به انتقاد از موضع کشورش در حمایت از نقض حقوق بشر و سرکوبگری رژیم بحرین علیه فعالان سیاسی و مدنی این کشور پرداخت و نوشت: مسئولان امنیتی انگلیس مخالفان تبعیدی بحرینی در انگلیس را بازداشت نموده و علیه آنها محدودیت اعمال می نمایند.

وی اضافه کرد: رژیم بحرین نیز برای تحویل این فعالان تبعیدی مقیم اینگلیس به دولت لندن فشار می آورد.

سلون در این مقاله که در پایگاه میدل ایست آی منتشر شد، این سوال را مطرح نمود که آیا انگلیس نقش پلیس سیاسی را برای خدمت به رژیم حاکم در بحرین ایفا می نماید؟

وی در نوشتار به اقدام مقام های انگلیسی در بازداشت عبدالرووف الشایب و قاسم الهاشمی از فعالان بحرینی و لجاجت لندن در ندادن پناهندگی سیاسی به شمار زیادی از فعالان و مخالفان بحرینی اشاره نموده و می نویسد: دولت انگلیس یکی از فعالان بحرینی به نام عیسی العالی را تحویل مقام های رژیم منامه داد.

نویسنده انگلیسی موضع خصمانه لندن علیه تبعید شدگان بحرینی را به خاطر همکاری امنیتی و جاسوسی بین بحرین و انگلیس و قراردادهای نظامی و دفاعی امضا شده بین دوحه - لندن از شروع سال 2014 میلادی دانست و سیاست تعبیض نژادی مقامات انگلیسی علیه بحرینی های مخالف در خاک انگلیس را محکوم کرد.

وی می افزاید: مقام های انگلیس فقط گفته های رژیم حاکم در بحرین و تبلیغات این رژیم را علیه فعالان بحرینی تکرار می نمایند، همانگونه که آل خلیفه می گویند حملات پلیس بحرین صرفا به دلیل دفاع از خود در مقابل شیشه های آتش زایی است که جوانان به سمت آنها پرتاب می نمایند.!

این نویسنده همچنین به برخورد دوگانه مقام های انگلیسی با افرادی که روینمودهای بنیادگرایانه و تروریستی دارند و در مقابل حقوقدانان بحرینی خواستار پناهندگی سیاسی اشاره نموده و می نویسد: 500 بحرینی تبعیدی در لندن هستند که می گویند دولت انگلیس به نمایندگی از رژیم بحرین برای اعمال محدودیت علیه آنها کوشش می نماید.

سلون تاکید می نماید که دولت انگلیس از ادامه اقدام های سرکوبگرانه رژیم بحرین و همچنین نقض حقوق بحرینی های تبعیدی و درخواست کننندگان پناهندگان سیاسی حمایت می نماید.

وی در سرانجام به پرونده تحقیقات از ایان هندرسون مامور اطلاعاتی سابق انگلیس اشاره می نماید که به دست داشتن در شکنجه زندانیان بحرینی در زندانهای بحرین متهم شد؛ اما هیچ پیشرفتی در پرونده وی روی نداد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 613

به "انگلیس نقش ژاندارم را برای بحرین ایفا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس نقش ژاندارم را برای بحرین ایفا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید