انتقال 20 درصد از فضای وارداتی ترکیه به آذربایجان شرقی، جزو اهداف اصلی مس ایران است

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این که کشور ترکیه سالی 500 هزار تن مس کاتدی وارد کشورش می نماید، گفت: این کشور این واردات را از ازبکستان و قزاقستان انجام می دهد، انتقال حداقل 20 درصد از فضای وارداتی ترکیه به آذربایجان شرقی، جزو اهداف اصلی مس ایران است.

انتقال 20 درصد از فضای وارداتی ترکیه به آذربایجان شرقی، جزو اهداف اصلی مس ایران است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، اردشیر سعد محمدی در اختتامیه هفتمین نمایشگاه رینوتکس 2019، با بیان این که شرکت مس ایران در آذربایجان شرقی یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در 17 پروژه را داشته است، اظهار کرد: حدود 12 هزار میلیارد تومان فعالیت آغاز کردیم که امیدواریم این نتایج ظرف سه سال آینده به فراوری منجر گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضراتفاقی که رخ می دهد، باعث ایجاد گردش نقدینگی هفت هزار میلیارد تومان در سال برای مس سونگون خواهد بود، در سال 98، آهک و معدن آهک اهر نیز جافتتاح می گردد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از آغازعملیات فاز سوم کنسانتره مس سونگون به میزان 150 هزار تن، اطلاع داد و گفت: براین اساس ذخایر اکتشافات به طور جدی و میلیاردی بالا می رود.

وی با بیان این که راه اندازی ذوب و پالایش 100 هزار تنی سونگون به زودی عملیاتی می گردد، گفت: راه اندازی ذوب و پالایش 100 هزار تنی سونگون بحث دیرینه ای برای این منطقه بود که قطعا در آینده ای نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود.

سعد محمدی با اشاره به مباحث مربوط به رونق ساخت فراوری در بحث قطعه سازی، گفت: تاکنون ساخت 1710 قطعه برای سال 98 در دستور کار قرار گرفته است، حدود 1090 قطعه در استان توسط شرکت های فناور به طور مهندسی معکوس کار می گردد.

وی با بیان این که مس ایران با هشت شرکت فناور عقد قرارداد نموده است، گفت: برای هریک از این شرکت ها تعیین شده که چه قطعاتی از لحاظ زمانی موردنیاز است تا بتوانیم به طور سریع به خواسته های مورد نظر دست یابیم.

وی با بیان این که طی سال 97، 1072 قطعه برای مس ایران ساخته شد که ارزشی بالغ بر 220 میلیارد تومان داشت، اضافه نمود: 161 قطعه ساز درآذربایجان شرقی این عملیات را برای مس ایران اجرایی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر این که شرکت ملی مس ایران از تمامی سازندگان داخلی به ویژه در آذربایجان شرقی حمایت قطعی می نماید تا بتواند قطعات را بسازند، گفت: شرکت مس ایران در زمینه حمایت، از نطر اقتصادی کوچک ترین دغدغه ای برای سازندگان نخواهد داشت و در اسرع وقت مطالبات را پرداخت خواهد نمود.

وی اعلام کرد: ما حاضریم اطلاعات هر سیستم که در کشورهای خارجی ساخته می گردد را در اختیار سازندگان کشور قرار دهیم.

سعد محمدی با بیان این که مس اولین عنصر استراتژیک برای سرمایه گذاری است، اضافه نمود: طی 10 سال آینده، 30 درصد خودروها به طور برقی فراوری خواهد شد، با توجه به این که در خودروهای برقی 89 کیلوگرم مس مصرف می گردد، تقاضا برای مس تا پنج سال آینده دو و نیم میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در سال 2019، 39 درصد انرژی مصرفی دنیا از بخش نفت است، پیش بینی می گردد در سال 2050 میزان مصرف نفت به 13 درصد کاهش و میزان مصرف انرژی به 49 درصد افزایش پیدا می نماید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این که سرمایه گذاری در بخش مس سود ده و منطقی است، گفت: در سال 2018، 99 درصد بنگاه های مس دنیا سود ده بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 624

به "انتقال 20 درصد از فضای وارداتی ترکیه به آذربایجان شرقی، جزو اهداف اصلی مس ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 20 درصد از فضای وارداتی ترکیه به آذربایجان شرقی، جزو اهداف اصلی مس ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید