الکسی ناوالنی دستگیر شد

به گزارش مجله عکسها، پلیس روسیه امروز (چهارشنبه) سیاستمدار اپوزیسیون این کشور را حین ترک منزلش دستگیر کرد.

الکسی ناوالنی دستگیر شد

دستگیری الکسی ناوالنی، اپوزیسیون روسیه چند روز پیش از آن صورت گرفت که وی قصد داشت رهبری یک اعتراضات از سوی مخالفان در مسکو را بر عهده بگیرد.

کرا یارمیش، سخنگوی ناوالنی گفت، پلیس روسیه ناوالنی را به خاطر این دستگیر کرد که او قصد داشت تا در روزهای آینده یک راهپیمایی را که غیرقانونی بود، در مسکو برگزار کند. چنین جرمی تا 30 روز حبس دارد.

ناوالنی در پیامی ویدئویی در اینستاگرام گفت: برای دویدن و خرید گل برای تولد همسرم از منزل خارج شدم. یک اتوبوس پلیس ضد شورش نزدیک منزل پارک بود. آنها من را دستگیر کردند.

بازداشت این مخالف دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درست چند روز پس از برگزاری راهپیمایی روز شنبه اپوزیسیون در اعتراض به رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات محلی در سپتامبر امسال میلادی صورت گرفت. یکی از شاهدان گفته، بیش از 20 هزار تن در این راهپیمایی حضور داشتند.

مقام های انتخاباتی می گویند، کاندیداهای اپوزیسیون به خاطر تقلب در کسب امضای کافی رد صلاحیت شده اند؛ اتهامی که آنها رد می نمایند.

کاندیداها می گویند، علت اصلی این رد صلاحیتشان کوشش آنها برای به چالش کشیدن کنترل مجلس محلی از سوی متحدان پوتین است. حامیان ناوالنی نیز در میان این کاندیداهای رد صلاحیت شده هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 311

به "الکسی ناوالنی دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکسی ناوالنی دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید