افت 279 واحدی شاخص بورس

به گزارش مجله عکسها، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز با عقب نشینی 279 واحد همراه شد.

افت 279 واحدی شاخص بورس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک فرایند کاملاً نوسانی نهاده شد و در خاتمه معاملات با کاهش 279 واحد شاخص کل به رقم یک میلیون و 282 هزار و 131 واحد رسید.

بعلاوه شاخص کل با معیار هموزن با عقب نشینی 198 واحد به رقم 325 هزار و 83 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 124 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 5.2 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 349 هزار فقره معامله و به ارزش 2930 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ـ ارزشی 0.2 درصد عقب نشست و این دو شاخص با معیار هم وزن 0.6 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.1 درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس 0.13 درصد رشد کرد، اما شاخص بازار دوم بورس 0.2 درصد کاهش یافت.

امروز نماد های بانک ملت، ایران خودرو، بانک تجارت و بانک صادرات بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایشگاه تهران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 11 واحد عقب نشینی به رقم 17 هزار و 515 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 976 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم 309 هزار میلیارد تومان شد. معامله گران امروز بیش از 2.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 376 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 30 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و برعکس نماد های تجلی توسعه معادن و فلزات، پویان زرکان آق دره، اعتباری ملل، ذغال سنگ پرورده طبس، پتروشیمی زاگرس و صبا تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

لازم به ذکر است امروز سود 600 تومانی به ازای هر واحد سرمایه گذاری پالایشی یکم به دارندگان واحد های این صندوق سرمایه گذاری پرداخت شد.

بعلاوه قرار است سود سهام عدالت هم به تدریج از شرکت های سرمایه پذیر دریافت شده و تا خاتمه ماه جاری به حساب دارندگان سهام عدالت واریز گردد.

بعضی از شرکت ها همچنان برای پرداخت سود سهام خود که در مجامع شرکت ها تصویب شده سهامداران را به بانک ها می کشانند از جمله می توان به شرکت مپنا اشاره نمود در حالی که پویش های مختلفی در خبرگزاری فارس تشکیل شده که سهامداران خواهان واریز سود سهام خود به وسیله سجام و به صورت متمرکز هستند و به ویژه در شرایط کرونایی نباید برای دریافت سود ناچیز حقیقی آن ها را به بانک ها و شرکت ها فرا بخوانیم، بلکه می توان برای کاهش مراحل اداری به راحتی به وسیله شماره شبا های اعلام شده در سامانه اطلاعات مشتریان سود آن ها را واریز کرد و حق الناسی از سهامداران بر گردن مدیران شرکت ها باقی نماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2120

به "افت 279 واحدی شاخص بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 279 واحدی شاخص بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید