اعتراضات برزیلی ها به فرایند کند واکسیناسیون، دادگاه با تحقیقات علیه بولسونارو موافقت کرد

به گزارش مجله عکسها، معترضان برزیلی عصر شنبه با درخواست استیضاح ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری کشورشان و توزیع واکسن بیشتر برای مقابله با پاندمی کرونا به خیابان ها آمدند. برزیل پس از آمریکا بالاترین اندازه مرگ و میر کرونایی را دارد.

اعتراضات برزیلی ها به فرایند کند واکسیناسیون، دادگاه با تحقیقات علیه بولسونارو موافقت کرد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتراضات در ابتدا برای 24 ژوئیه برنامه ریزی شده بود، اما پس از آنکه شواهدی از تخلفات مرتبط با واکسن به یک کمیته تحقیق سنای برزیل ارائه شد که درباره مدیریت کرونایی دولت بولسونارو تحقیق می کرد، اعتراضات جلو افتاد. بحران کووید برزیل با فرایند کند واکسیناسیون پیچیده شده است.

روز آدینه روزا وبر قاضی دیوان عالی برزیل مجوز شروع تحقیقات علیه بولسونارو به اتهام وقوع تخلفاتی در خرید واکسن از هند را خاطرنشان کرد.

در جریان اعتراضات، روی بنری که یک شهفرایند 71 ساله در ریودوژانیرو به دست داشت، نوشته شده بود: این انکار نبود، بلکه فساد بود.

براساس گزارش رسانه های محلی، تا ساعت دو ظهر شنبه به وقت محلی، هزاران نفر در دست کم 13 مرکز ایالتی تجمع کردند. رسانه ها به نقل از سازمان دهندگان این تجمع گزارش دادند، قرار بود اعتراضات در 315 شهر برزیل و در 15 کشور برگزار گردد. اعتراضات بیشتری قرار بود در عصر شنبه برگزار گردد، به خصوص در سائو پائولو.

هفته گذشته روزنامه استادو سائو پائولو گزارش داد که دولت برزیل یک قرارداد برای خرید 20 میلیون دوز واکسن هر کدام به قیمت 15 دلار امضا نموده است. با این حال، طبق پیغام محرمانه ای از سفارت برزیل در دهلی نو، معین شد قیمت واقعی هر دوز از این واکسن 100 روپیه (1.34 دلار) بود. در نتیجه، قانونگذاران اپوزیسیون خواهان آنالیز شدند.

طبق گزارش ها، بولسونارو درباره این نقض های احتمالی چند ماه پیش آگاه شده بود. این تحقیقات در نظر دارد معین کند که آیا رئیس جمهوری برزیل کاری در قبال آن صورت داد یا خیر. در همین حال احزاب چپگرا و میانه رو برزیل درخواست استیضاحی به مجلس نمایندگان این کشور ارائه داده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1824

به "اعتراضات برزیلی ها به فرایند کند واکسیناسیون، دادگاه با تحقیقات علیه بولسونارو موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات برزیلی ها به فرایند کند واکسیناسیون، دادگاه با تحقیقات علیه بولسونارو موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید