استخدام ربات های آتش نشان در لس آنجلس

به گزارش مجله عکسها، این روز ها ربات ها در همه مشاغل وارد شده اند و به نظر می رسد این موضوع برای سازمان های آتش نشانی در سراسر دنیا نیز خالی از لطف نبوده است. اکنون لس آنجلس تصمیم گرفته، اقدام به استخدام ربات های آتش نشان کند.

استخدام ربات های آتش نشان در لس آنجلس

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سازمان آتش نشانی لس آنجلس جدیدترین آتش نشان خود را معرفی کرد، این ربات یک وسیله کوچک و کم وزن روی چرخ هایی است که علی رغم ظاهر ساده آن می تواند هر دقیقه 2500 گالن آب را پمپاژ کند.

این دستگاه زرد روشن که بعضی از تصاویر جنگ ستارگان را تداعی می نماید RS3 نامیده می گردد. این نام کوتاه برای Robot Solution 3 است. اهمیت این ربات از زمانی پررنگ شد که از این ربات برای اطفای حریق کلیسای روتردام استفاده شد و توجه سازمان های آتش نشانی را در سراسر دنیا به سمت خود جلب کرد.

دروقع این ربات می تواند تمامی نقاطی را که انسان ها قادر به پوشش دهی نیستند، اطفا کند. در واقع در شرایطی که امکان سقوط سقف ها یا اتفاقات خطرناک باشد، استفاده از ربات ها می تواند بسیار موثر باشد. نگرانی از سقوط ساختمان یکی از مهمترین دلایلی است که باعث می گردد استفاده از ربات ها مهمتر از همواره جلوه کند.

ربات مذکور می تواند آب را با شدت بالا به هر سو پرتاب کند و یک جفت شلنگ آتش نشانی عظیم را با خود همراه دارد. در کنار خاموش کردن آتش، این ربات هوشمند می تواند آواربرداری ابتدایی را انجام داده و در ساختمان های تخریب شده به خوبی عملیات امداد و نجات را اجرایی کند.

در حال حاضر بخش آتش نشانی لس آنجل نخستین آتش نشانی در دنیا است که ربات RS3 را به شکل رسمی استخدام نموده است. اگرچه با توجه به کاربرد بالای این ربات پیش بینی می گردد دیگر کشور ها نیز به زودی این ربات را استخدام نمایند. در داخل ایالات متحده نیز نیویورک تصمیم گرفته است از این ربات استفاده کند.

شاید یکی از مهمترین مواردی که باعث می گردد بعضی کشور ها در استفاده از این ربات تردید داشته باشند، هزینه بالای استفاده از آن است. هزینه RS3 برای سازمان آتش نشانی 278 هزار دلار است.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1372

به "استخدام ربات های آتش نشان در لس آنجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام ربات های آتش نشان در لس آنجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید