ادعای آمریکایی ها درباره نشت تشعشعات رادیواکتیو در تاسیسات هسته ای چین

به گزارش مجله عکسها، شبکه سی ان ان اظهار داشت مقامات آمریکایی در حال ارزیابی حادثه نشت تشعشعات رادیواکتیو در تاسیسات هسته ای چین هستند.

ادعای آمریکایی ها درباره نشت تشعشعات رادیواکتیو در تاسیسات هسته ای چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارششبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دولت آمریکا در حال آنالیز گزارش ها درباره نشت احتمالی از یک نیروگاه هسته ای در چین است.

این آنالیز پس از آن انجام می گردد که یک شرکت فرانسوی که مالک بخشی از این نیروگاه هسته ای است و آن را اداره می نماید، درباره تهدید رادیواکتیوی قریب الوقوع هشدار داد. نگرانی هایی در این باره وجود دارد، زیرا نیروگاه هسته ای تایشان که در استان گواندونگ در جنوب چین واقع شده است که 126 میلیون نفر در آن زندگی می نمایند.

مجری سی ان ان گفت: شبکه با مقامات چینی در پکن و بعلاوه استان گواندونگ و بعلاوه مقامات سفارت خانه چین در واشنگتن دی سی تماس گرفت، اما هیچ یک از آن ها به تماس های ما پاسخ ندادند. آخر این هفته تعطیلات ملی در چین است.

منابعی در تبادل نظر با سی ان ان گفتند: دولت بایدن بر این باور است این سایت هسته ای هنوز در سطح بحرانی قرار ندارد، اما آمریکا با دولت های چین و فرانسه در تماس است و بعلاوه چندین نهاد آمریکایی در حال آنالیز و زیر نظر گرفتن اوضاع هستند.

مجری برنامه سپس با استیون جیانگ، خبرنگار سی ان ان مستقر در پکن تبادل نظر کرد و از او خواست درباره این شرایط نگران نماینده توضیحاتی را ارائه کند.

جیانگ گفت: سی ان ان همه این اطلاعات را به وسیله مقامات آمریکایی در واشنگتن به دست آورده است. یکی از جدی ترین ادعا هایی که در این باره مطرح شده است این است که مقامات بخش ایمنی در چین سطح قابل قبول مواد رادیواکتیو را در منطقه ها اطراف این نیروگاه هسته ای افزایش داده اند که یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین نیروگاه های هسته ای در چین است تا مانع از تعطیلی این نیروگاه شوند.

او اضافه کرد: تا به امروز دولت آمریکا شرایط را درسطح بحرانی توصیف نکرده است، اما آن ها بر این باورند این احتمال وجود دارد که فاجعه روی دهد و به همین علت اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارند. بعلاوه به همین علت است که شورای امنیت ملی آمریکا هفته گذشته چندین نشست در این زمینه برگزار کرد تا به این موضوع بپردازد.

خبرنگار سی ان ان توضیح داد: دولت آمریکا در حال آنالیز این شرایط است، زیرا این شرکت فرانسوی اواخر ماه گذشته مقامات وزارت انرژی آمریکا را در جریان چنین احتمالی قرار داد و آن ها در روز سوم ماه ژوئیه به صورت رسمی خواهان برخورداری از معافیت دولت آمریکا در زمینه استفاده از یاری های فنی آمریکا و به اشتراک گذاشتن آن با شریک چینی خود و پرداخت به این موضوع شدند که گفته می گردد نوعی گاز در حال نشست کردن از این نیروگاه است. چند روز بعد یعنی در روز هشتم ماه ژوئن، شرکت فرانسوی یک درخواست دیگر برای آمریکا ارسال کرد و خواهان آنالیز درخواست اولیه خود شد. شرکت فرانسوی در این درخواست شرایط را خاص توصیف کرد و گفت احتمال یک تهدید رادیولوژیکی وجود دارد. آن ها بعلاوه در این درخواست خود فاش کردند که مقامات چینی استاندارد معین شده برای سطح محدود نماینده این گاز را افزایش دادند.

جیانگ گفت: شرکت فرانسوی به صورت صریحی درباره خطرات احتمالی نه تنها برای کارگران در این نیروگاه بلکه برای جمعیتی که در منطقه ها اطراف این نیروگاه زندگی می نمایند، ابراز نگرانی کرد. شرکت فرانسوی به درخواست های ما برای اظهار نظر در این باره واکنش نشان داد و اذعان کرد آن ها در حال کار کردن روی مسائل مرتبط با عملکرد خود در این نیروگاه هستند. آن ها تأکید کردند این نیروگاه در چارچوب پارامتر های ایمنی در حال اجرا دادن فعالیت های خود است.

خبرنگار شبکه سی ان ان در سرانجام گفت که ما برای برقراری تماس با مقامات چینی در پکن، گوآندونگ و واشنگتن و بعلاوه شرکت های دولتی چینی فعال در این نیروگاه کوشش کردیم، اما هیچ یک از آن ها به درخواست ما پاسخ نداد. تعیین است که این رویداد نو سبب اضافه کرده شدن به پیچیدگی های موجود در روابط پرتنش و پیچیده میان پکن و واشنگتن می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1868

به "ادعای آمریکایی ها درباره نشت تشعشعات رادیواکتیو در تاسیسات هسته ای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای آمریکایی ها درباره نشت تشعشعات رادیواکتیو در تاسیسات هسته ای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید