ابراهیم لاریجانی: ظرفیت های صنایع دستی در صنعت گردشگری مغفول مانده بود

به گزارش مجله عکسها، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: صنایع دستی کاربردهای متعددی در صنعت گردشگری دارد که طی سال های گذشته مغفول مانده بود و پیوند دو حوزه مهم فعالان گردشگری با ظرفیت های صنایع دستی در آینده ای نزدیک رقم خواهد خورد.

ابراهیم لاریجانی: ظرفیت های صنایع دستی در صنعت گردشگری مغفول مانده بود

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درباره ادغام دو نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی گفت: این ادغام به دستور وزیر در راستای هم افزایی دو حوزه مهم تحت نظر وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفت تا از همه ظرفیت های وزارتخانه بهره گرفته گردد.

او سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی را پیوندی مبارک بین هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری دانست و اضافه کرد: این ادغام می تواند آثار خوبی به همراه داشته باشد چون هم مردم می توانند در بازدیدهایشان هر دو حوزه را با هم ببینند و هم هتلداران، آژانس داران و فعالان صنعت گردشگری می توانند با ظرفیت های گردشگری آشنا شوند.

لاریجانی به صنایع دستی ایران که می توانند به عنوان مصالح یا تزئینات در ساخت هتل ها استفاده شوند، اشاره نمود و اضافه کرد: صنایع دستی کاربردهای متعددی در صنعت گردشگری دارد که طی سال های گذشته مغفول مانده بود و من فکر می کنم پیوند و همکاری دو حوزه مهم فعالان گردشگری با ظرفیت های صنایع دستی در آینده ای نزدیک رقم خواهد خورد.

او درباره ارزیابی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی گفت: نمایشگاه باید از چند زاویه آنالیز گردد؛ اول حضور وزارتخانه و ادارات کل استانی ماست که ظرفیت های استانی را ارائه نموده اند و در سطح بسیار خوبی مورد تأیید ماست. دوم عملکرد وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری مطرح است که بسیار راضی کننده است. سوم مجری بخش خصوصی است که فعالیت های اجرایی را باید انجام دهد، نظم برقرار و از عوامل پشتیبانی کند که فکر می کنم مجری بخش خصوصی بسیار ضعیف عمل نموده است و آن چیزی که در نمایشگاه، آبرویی برای وزارتخانه شده، عملکرد سی ویک مدیرکل استانی به اضافه معاونت ها شامل معاونت صنایع دستی، گردشگری، میراث فرهنگی، سرمایه گذاری و بین الملل است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توضیح داد: به عبارتی می توان گفت وزارتخانه کار خود را خیلی خوب انجام داده است اما مجری بخش خصوصی متأسفانه نتوانسته پشتیبانی لازم را انجام دهد به هرحال، این نمایشگاه 12 دوره در سطح بین المللی برگزار شده است و به اذعان شرکت بین المللی نمایشگاه های تهران که زیر نظر سازمان توسعه و تجارت است جزء پربازدیدترین نمایشگاه های کشور به حساب می آید و فکر می کنم مجری اساساً این برآورد را از حجم عظیم کار نداشته است اما وقتی در ظاهر امر نگاه می کنید چون ادارات استانی قوی پای کار آمدند درمجموع نمایشگاه خوبی را شاهد هستید که حاصل کوشش وزارتخانه در 31 استان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 730

به "ابراهیم لاریجانی: ظرفیت های صنایع دستی در صنعت گردشگری مغفول مانده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراهیم لاریجانی: ظرفیت های صنایع دستی در صنعت گردشگری مغفول مانده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید